در آيه اول محبوبيت تعظيم شعائر به بهترين وجه بيان شده است، چه آنكه
به اقامه شعائر امر نشده، بلكه تعظيم شعائر متعلق امر قرار گرفته است.
در ساير واجبات چنين بيانى وارد نشده نيامده. مثلًا در مورد نماز
مأمور به اقامه آن، ودر روزه مأمور به امساك هستيم. اما تعظيم مطلب ديگرى است؛
يعنى آن را بزرگ و مهم بدانيد و بر چيزهاى ديگر آن را مقدّم كنيد.
در آيه دوم خداوند به صراحت از بىاحترامى و حرمت شكنى و سبك شمارى
شعائر نهى كرده است، نبايد به ديد حفت به آن نگاه كرد، نبايد آن را به دست كم گرفت
وبه آن توهين نمود.