responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جنگ روانی نویسنده : متفکر، حسین    جلد : 1  صفحه : 83

نيز قداست عمل مبلغ را همان ايده و آرمان او معين مى‌كند.در بحث از پيام‌دهنده موضوعات زير قابل بحث است:

- تعريف پيام‌دهنده

- جايگاه و نقش مبلّغ

- اهداف و انگيزه‌هاى مبلّغ

- مبدأ پيام مبلّغ

- سياست‌ها و شيوه‌هاى مبلّغ

- ويژگى‌هاى مبلّغ

- نيازهاى مبلّغ

- تعريف پيام‌دهنده: پيام‌دهنده فرد يا گروه يا نهاد يا دولتى است كه سعى دارد فكر،عقيده،رفتار يا تصميمى را با ابزار خاص به ديگران منتقل نموده و بدين وسيله در مخاطب يا مخاطبان،دگرگونى ايجادكرده و آنان را همراه خويش سازد.«معلم،سخنران،نويسنده،واعظ،خواننده،هنرمند،هنرپيشه، نقاش،مجسمه‌ساز،دكورساز،گويندۀ‌راديو و تلويزيون و...همگى از جمله پيام‌دهندگانى هستند كه به طور مستقيم يا غيرمستقيم سعى دارند در قالب‌هاى مختلفى پيام خويش را به گيرندگان خود ارائه نمايند.» [1]

- جايگاه و نقش مبلغ: نقش مبلغ در ابلاغ پيام،همواره در كليه جوامع مورد توجه و اهتمام بوده است.شعرا،خطبا،نويسندگان،هنرمندان در دوران‌هاى مختلف،جايگاه حساس داشته‌اند؛افراد جامعه آنان را زبان خويش و بيان‌كننده آرمان‌ها و افكار و احساسات خود مى‌دانسته‌اند.


[1] -مبانى تبليغ،محمد حسين زورق،ص 142.
نام کتاب : جنگ روانی نویسنده : متفکر، حسین    جلد : 1  صفحه : 83
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست