responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جنگ روانی نویسنده : متفکر، حسین    جلد : 1  صفحه : 82

در مجموع مى‌توان گفت:تبليغات عبارت است از كوشش كم و بيش نظام‌مند كه هدف نهائى آن شكل دادن به عقايد،نگرش‌ها و رفتار مردم در جهت خاص مورد نظر مبلغ،مى‌باشد.

در پايان براى تكميل بحث،تبليغات را از ديدگاه حضرت امام(ره) بيان مى‌نماييم؛كه مى‌فرمايد:

تبليغات كه همان شناساندن خوبى‌ها و تشويق به انجام آن و ترسيم بدى‌ها و نشان دادن راه گريز و منع از آن است از اصول بسيار مهم اسلام عزيز است. [1]

2-1-5-عناصر تبليغ

با توجه به تعريف تبليغ و تبليغات،عناصر تبليغ عبارتند از:

1-پيام‌دهنده و مبدأ پيام

2-پيام‌گيرنده

3-پيام و محتواى آن

4-هدف از پيام

اكنون به توضيح و بررسى برخى از موارد فوق مى‌پردازيم:

الف-پيام‌دهنده (مبلّغ)

پيام‌دهنده يكى از عناصر تبليغ و پيام‌رسانى است.وى ابتدا پيامى را منظور داشته و با ارزشى كه براساس فرهنگ و تفكر و ايده‌اش براى پيام خود قائل است سعى مى‌كند آن را به ديگران منتقل كرده و گسترش دهد.

اين آرمان ممكن است مشخص و آشكار و يا پنهان و نامشخص باشد.و


[1] -نامه حضرت امام خمينى(ره) به نماينده خود در سازمان تبليغات اسلامى،68/1/14.
نام کتاب : جنگ روانی نویسنده : متفکر، حسین    جلد : 1  صفحه : 82
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست