نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 98
برابر هجوم نظامى عراق و هواداران استكبارىاش در شرق و غرب عالَم، نبرد و جنگى ديگر نيز در كار بود؛جنگ تبليغاتى جمهورى اسلامى ايران در مقابل عمليات روانى دشمن بعثى و جنگ روانى رسانههاى غربى و استكبارى در مقاطع مختلف عمليات نظامى.اين جنگ تبليغاتى در طول هشت سال جنگ نظامى با همۀ فراز و نشيبها و نقاط ضعف و قوت،داراى اهداف كلى ذيل بود:
يك- ارتقاى روحيۀ مردم در مقابلۀ با ترفندهاى جنگ روانى دشمن؛
دو- افزايش انگيزۀ مقاومت و دفاع در مردم و جلب حمايت آنها براى ادامۀ نبرد تا پيروزى؛
سه- حفظ و گسترش حضور مردم در صحنههاى سياسى و اجتماعى در جهت مقابله با فشارهاى سياسى و تبليغات روانى دشمن؛
چهار- افزايش مشاركت مردم در امر دفاع و بهرهبردارى از استعداد خوديارى آنها.
2-1.اهداف جزئى و محورهاى تحقق آنها
بىگمان براى نيل به اهداف كلى ياد شده مىبايست اهداف جزئىترى لحاظ مىشد تا بتوان محورهاى تحقق هر يك از اهداف را شناخت و به كار گرفت.
در اينجا ابتدا اهداف جزئى تبليغات در دفاع مقدس تبيين مىگردد و در ذيل هر يك،مهمترين محورهايى كه براى تحقق آنها اتخاذ شد،بيان مىشود:
1-2-1.تقويت انگيزههاى دينى مردم
از آن جا كه نبرد هشتساله نبردى مقدس بود كه در يك طرفِ آن،انقلاب نوپاى اسلامى به عنوان مظهر و تبلور اسلام راستين و عَلَوى به رهبرى روحانيت شيعه و در رأس آنان حضرت امام خمينى(ره) و در طرف ديگر،
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 98