نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 49
فصل سوم:سازمان و سازماندهى تبليغات
شعلههاى جنگ تحميلى درست زمانى ايران اسلامى را در كام خود گرفت كه جمهورى اسلامى ايران با مشكلات بسيار جدّى در عرصههاى مختلف روبهرو بود.انقلاب اسلامى ايران دگرگونى عميقى را در تمام شؤونِ سياسى - اجتماعى به وجود آورد و با تغييرات گستردهاى كه در سازمانهاى مختلف رخ داده بود،به طور طبيعى آمادگى لازم براى اتخاذ تصميم،سازماندهى و اقدام وجود نداشت.تبليغات جنگ در اين سالها با سه مشكل تغييرات ساختارى،نداشتن نيروهاى كارآزموده و نبودن چارچوبهاى تئوريك تبيين شده مواجه بود.
در بُعد ساختار،وقوع انقلاب اسلامى منجر به حذف و يا تغييراتى در برخى از سازمانهايى شده بود كه پيش از اين يا متولّى تبليغات جنگ بوده و يا در انجام تبليغاتِ جنگى به عنوان يك عضو مشاركت مىكرده است.
«ساواك»به عنوان يكى از اصلىترين مراكز انجام عمليات روانى،منحلّ گرديده و تمام اعضاى آن دستگير يا پراكنده شده بودند.وزارت«فرهنگ و هنر»نيز به عنوان يكى از مهمترين مراكز هماهنگ كننده امور تبليغاتِ رسانههاى گروهى و وسائل ارتباط جمعى،با تغييراتى روبه رو شده و اكثر
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد جلد : 1 صفحه : 49