responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 26

شكل‌هاى مختلف در مخاطبان خودى،دشمن و حتى بى‌طرف شكل گرفته باشد.

مهم‌ترين هدف‌هاى تبليغات در زمان جنگ عبارتند از:

يك- افزايش تشريك مساعى ميان مردم و مسؤولان،تقويت وحدت و انسجام داخلى و حمايت از سياست‌هاى رهبران؛

دو- كاستن تشريك مساعى ميان مردم و مسؤولان كشور متخاصم،جلب حمايت مردم آن كشور و ايجاد آمادگى در آنان براى انجام اعمال مطلوب؛

سه- ايجاد و افزايش نگرش‌هاى مثبت و جلب حمايت مردم و مسؤولان ساير كشورها و مجامع بين‌المللى و يا دست‌كم بى‌طرف نگه‌داشتن آنان.

با توجه به اهداف يادشده،حوزه‌هاى تبليغات در زمان جنگ شامل سه حوزه داخلى،سرزمين دشمن و ساير مناطق است.تبليغات در حوزه داخلى افزون بر اين كه بايد داراى خط مشى و اهدافى معين باشد،بايد شناخت دقيقى از وضعيّت تبليغات دشمن و نيز رسانه‌هاى بين‌المللى داشته باشد.

تبليغات در داخل كشور دو هدف عمده را دنبال مى‌كند:اول،ارتزاق افكار عمومى مردمِ خودى و دوم،خنثى سازى تبليغات خصمانه و كوبنده دشمن و استفاده بهينه از تبليغات رسانه‌هاى بين‌المللى در جهت دستيابى به اهداف مورد نظر در سرزمين خودى كه در حقيقت همان ضدتبليغات است.

تبليغات در سرزمين دشمن چند هدف را دنبال مى‌كند:اول،از بين بردن انسجام داخلى در ميان غير نظاميان،دوم،از بين بردن وحدت برقرارشده در ميان نظاميان و ايجاد اختلاف در سازمان دشمن،سوم،ايجاد تفرقه ميان مردم و نظاميان و از بين بردن روح همكارى ميان آنان،و چهارم،درست و به حق جلوه دادن آرمان‌ها و اهداف خودى در ميان نظاميان و مردم كشور دشمن.

كارشناسان تبليغات در زمان جنگ بايد فعاليت‌هاى خود را به گونه‌اى

نام کتاب : عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس (ج6) نویسنده : شیرازی، محمد    جلد : 1  صفحه : 26
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست