مشهورقائل به
استحباب طهارت هنگام رمى جمرات شدهاند.[1] ظاهر كلام برخى قدما وجوب آن است.[2] برخى
غسل براى رمى جمره را مستحب دانستهاند؛[3] در مقابل، برخى ديگر آن را غير مشروع
دانستهاند[4]( رمى جمرات).
[1]مختلف الشيعة 4/ 261
[2] المقنعة/ 417 ؛ جمل العلم و العمل/ 110
[3] الدروس الشرعية 1/ 87 ؛ جامع عباسى/12 ؛ كشف
الغطاء 2/ 310
[4] مختلف الشيعة 4/ 262 ؛
الحدائق الناضرة 17/ 17 .
غسل روز عرفه
غسل روز عرفه: از غسلهاى مستحب.
از آن در باب
طهارت نام بردهاند.
از غسلهاى
مستحب، غسل روز عرفه (نهم ذيحجه) است. بهتر است پيش از ظهر به جا آورده شود. از
برخى قدما نقل شده كه وقت آن قبل از ظهر است.[1]
( غسل مستحب)
[1]جواهر الكلام 5/ 35 .
غسل روز غدير
غسل روز غدير: از غسلهاى مستحب.
از آن در باب
طهارت نام بردهاند.
از غسلهاى
مستحب، غسل روز عيد غدير (هيجدهم ذيحجه) است كه بهتر است نزديك ظهر انجام شود.[1]
( غسل مستحب)
[1]المبسوط 1/ 40 ؛ المعتبر 1/ 357 ؛ وسائل الشيعة 3/ 338 .
غسل زمانى
غسل زمانى: نوعى غسل مستحب.
غسل زمانى
عبارت است از غسلى كه در زمانى مشخص و معلوم انجام مىشود.[1] از احكامآن در باب
طهارت سخن گفتهاند.