قليل( --> آب قليل)اختلاف است. محلّ خروج غائط با آب، بلكه با سنگ و بنابر قول مشهور با هرچيزى كه برطرف كننده نجاست است ـ مانند پارچه و پنبه ـ پاك مىگردد، به شرط آنكه نجاست به اطراف مخرج سرايت نكرده باشد، كه در اين صورت، تنها با آب پاك مىشود(3)( --> استجمار). در صورت استفاده از آب، مخرج غائط بايد به گونهاى شسته شود كه علاوه بر عين نجاست، اثر آن ـ ذرّات ريزى كه ديده نمىشود ـ نيز از بين برود.(4)
استنجاء با چيز نجس، استخوان، سرگين و آنچه در شرع محترم شمرده شده، جايز نيست. در كفايت استنجاء با اشياى ياد شده ـ جز با چيز نجس كه كفايت نمىكند ـ اختلاف است.(5)
استحباب تسريع در استنجاء پس از قضاى حاجت،(6)ترجيح آب بر سنگ در استنجاء از غائط،(7)استنجاء از غائط پيش از استنجاء از بول و خواندن دعاهاى وارد شده(8)و كراهت استنجاء با دست راست از آداب آن است.(9)
( --> آب استنجاء)
استنساخ-->تكثير اثر
استنشاق
استنشاق: آب به بينى كشيدن.
احكام آن در باب طهارت آمده است.
استحباب استنشاق هنگام وضو(1)و غسل،(2)سه بار تكرار آن،(3)خواندن دعاهاى وارد شده هنگام استنشاق(4)و مبالغه در آن به رساندن آب به بالاى بينى(5)از احكام آن است.
در اشتراط تقديم مضمضه( --> مضمضه)بر استنشاق اختلاف است.(6)