نام کتاب : مناظره حیوانات با حکما نویسنده : احمدی(بهمئی)، یعقوب جلد : 1 صفحه : 34
مسموع
نباشد و قول شما مقبول نیفتد، زیرا مَثَل معروف است که ذریه آدم
همه از جنس یکدیگرند و «الجِنسُ الَی الجِنسِ یَمِیلُ»[1]
بعد از آن، زحمت و مشقّت شما کم و بغض و عداوت ایشان زیادتر شود.
و
نیز حضرت سلیمان بن داود(علیهما السلام) گرچه یکی
از مشاهیر انبیای بنیاسرائیل است که حلّ و عقد
امور مملکت در دست تصرف اوست، شاید که در این چند روز در تخفیف
عذاب شما حکمی فرماید؛ اما در کتب سبحانی و مصحف ربانی
یافته ام که بعد از حضرت سلیمان(علیه السلام) هر آینه انبیای
دیگر مبعوث شوند که هر یک را علیحده مذهب و ملّتی باشد و
این همه احکام و امور در آن عهد تغییر و تبدیل
پذیرد و اساس ناموس او از این قاعده منحرف گردد. آنگاه گفتگوی
شما بی فایده و بیهوده و لایعنی بوده باشد.
تدبیر این واقعه، جز تحمل و تسلیم نیست، )
فَاصْبِرُوا حَتَّى یحْكُمَ اللَّهُ بَینَنَا( [2] و نیز ما را حَکَمی باید باشد، نه از جنس ما و نه
از جنس بنیآدم تا بیمیل و مداهنت،«بین الفریقین»
این دعوی را به قطع رساند و این خصومت را به اصلاح آورد.
این دولت را مگر درعهد ظهور دولت خاتم انبیا و قدوه اصفیا،
نبیّ عربی و رسول مطلّبی(صلوات الله و سلامه
علیه)
میسر شود؛ زیرا که رحمة للعالمین، طغرای منشور او خواهد
بود و او صاحب دولتی است که بعد از رسالت جمله انبیا، برسالت هفت
اقلیم مُنزل شود و جن و انس را به شرع اسلام دعوت میکند و دین
او ناسخ ادیان و دولت او، مبطل جمله مللها باشد. بعد از این به وطن
خود مراجعت کنید )وَ انتَظِرُوا اِنِّی مَعَکُم مِنَ المُنتَظِرِینَ([3].
[1] . یعنی
هر جنسی از خلقت به همجنس خود مایل است؛ کنایه از اینکه
انسانها جانب یکدیگر را میگیرند نه جانب حیوانات
را.
[2] . (پس
صبر كنيد تا خدا ميان ما داورى كند، و او بهترين داوران است) اعراف/ 87.
[3] . (شما
در انتظار باشيد من هم با شما در انتظارم) اعراف/ 71 و
یونس/ 102.
نام کتاب : مناظره حیوانات با حکما نویسنده : احمدی(بهمئی)، یعقوب جلد : 1 صفحه : 34