responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 61

سخن كفار را پايين و سخنم را بلند قرار مى‌دهم و شهرهايم را زنده مى‌گردانم.[1]

در اين حديث قدسى، وعده الهى مبنى بر عمران سراسر كره زمين و نابودى همه دشمنان خدا و وراثت اولياى خدا بر زمين بيان شده است. بنابراين، در انقلاب جهانى مهدوى و حكومت جهانى حضرت مهدى (عج) تحولات بنيادين در تمام زمين و جهان بشرى روى مى‌دهد.

پيامبر (ص) فرمود:

دنيا به پايان نمى‌رسدتا اين كه مردى از نسل حسين به سرپرستى امتم بر مى‌خيزد و دنيا را از عدل لبريز مى‌نمايد، همان طور كه پر از ستم شده باشد.[2]

در اين حديث شريف نبوى، وعده عدالت جهان داده شده است. سخن از اجراى عدالت در يك كشور و منطقه نيست، بلكه در انقلاب جهانى حضرت مهدى (ع) بر سراسر جهان، عدالت برقرار خواهد شد و دنيا از عدل اسلامى لبريز مى‌گردد.

«ابوهريره» نقل كرده كه رسول‌الله (ص) فرمودند:

اگر از دنيا جز يك شب باقى نباشد، در دنيا مردى از اهل بيت من مالك خواهد شد.

اگر در اين حديث ضمير «فيها» به «دنيا» برگردد، به روشنى، حاكميت جهانى حضرت مهدى (عج) را گزارش مى‌كند و اگر به «شب» باز گردد، به دليل اهميت اين انقلاب الهى، باز هم به قدرت و تسلط آن حضرت بر جهان مرتبط است.

«محمدبن يوسف بن محمّد شافعى» در كتاب كفايةالطالب فى مناقب على بن أبى طالب در «باب احاديث مهدويت» اين حديث را آورده كه پيامبر اسلام (ص) فرمود:

اگر از دنيا جز روزى باقى نماند، خداوند مردى از اهل بيتم را برانگيزد كه دنيا را از عدل لبريز كند، همان‌طور كه پر از بيداد شده است.[3]

امام على (ع) نابودى تمام پادشاهان ستمگر و پاك نمودن كره زمين را از آنان در انقلاب جهانى قائم آل محمّد (ص) و امام منتظر (ع) پيش‌بينى نموده و فرموده‌اند:

قطعاً اميران ستمگر را از بين شما كنار مى‌گذارد و عزل مى‌كند و سراسر سرزمين را از هر آدم حيله‌گر پاك نموده و به عدل عمل مى‌نمايد.

با توجه به اينكه در اين حديث علوى، واژه «زمين» آمده و تمامى افعال نيز با نون تأكيد ثقليه همراه است، به طور قطع و يقين در انقلاب بزرگ حضرت مهدى (ع) تطهير و پاك‌سازى زمين از ستمگران، تحقق خواهد يافت و بركنارى اميران جائر و تطهير جامعه از منحرفان به يك كشور و منطقه جغرافيايى اختصاص ندارد، بلكه سراسر و جهانى است.

هنگامى كه «مفضل» از امام صادق (ع) سخنانى در ستايش چهارده معصوم (ع) شنيد، پرسيد: «چهارده معصوم چه كسى است؟» امام فرمود:

محمد و على و فاطمه و حسن و حسين و امامان از فرزندان حسين (ع) آخرى آنان قائم است كه پس از غيبتش قيام مى‌نمايد و دجال را مى‌كشد و زمين را از هر ستم پاك مى‌گرداند.[4]

در اين حديث شريف، پاك‌سازى زمين از هر گونه بيداد و ستم، دستاورد مهم انقلاب جهانى حضرت مهدى (عج) شمرده شده است. در قيام حضرت مهدى (عج) تنها ظلم در يك شهر يا كشور و منطقه پايان نمى‌يابد، بلكه كره زمين از هر گونه ظلمى پاك مى‌شود و عدل جهانى جاى‌گزين ظلم در زمين مى‌گردد.

امام صادق (ع) از اشراق نور الهى به سراسر زمين در عصر ظهور و حضرت مهدى (عج) ياد نموده و مى‌فرمايد:

هنگامى كه قائم ما قيام كند، زمين به نور پروردگارش روشن مى‌شود و به بندگان خدا از نور آفتاب بى‌نياز شوند.[5]

در حديث ديگرى كه «ابوبصير» از قول امام صادق (ع) نقل مى‌كند، در زمين قدرت جهانى حضرت مهدى (عج) و گسترش حكومت جهانى ايشان چنين آمده است:

هنگامى كه كارها به صاحب‌الامر برسد، خداوند هر نقطه فرو رفته‌اى از زمين را براى او مرتفع و هر نقطه مرتفعى را پايان مى‌برد، آن چنان كه تمام دنيا نزد او به منزله كف دستش خواهد بود! كدام‌يك از شما اگر در كف دستش مويى باشد، آن را نمى‌بيند؟![6]

امام باقر (ع) به «عبدالملك بن أعين» پيرامون ويژگى‌هاى ياران حضرت مهدى (عج) و حاكميت آنان بر كره زمين فرمود:

در عصر ظهور به هر يك از مردان شما نيروى چهل مرد داده مى‌شود و دل‌هايتان، مثل پاره‌هاى آهن نيرومند و ثابت مى‌گردد، به گونه‌اى كه اگر با كوه‌ها برخورد كند، آنها را از جاى مى‌كند و شما به پا دارندگان امور مردم، كارگزاران، حكم‌رانان مردم در زمين و خزانه‌داران آنان خواهيد بود.

در اين حديث شريف، جهانى بودن حاكميت و اقتدار ياران حضرت مهدى (عج) و تسلط آنان بر سراسر كره زمين و تشكيل خزانه‌دارى كل براى ثروت جهانيان و در دست گرفتن اقتصاد جهان براى توزيع عادلانه ثروت و برقرارى عدل جهانى، يادآورى گرديده و تحقق آن گزارش شده است.

«ابوجارود» از امام باقر (ع) نقل كرده كه ايشان از قول پدر و جدّ خويش از قول امام على (ع) چنين آورده‌اند:

مردى از نسل من در آخرالزمان قيام مى‌كند ... هنگامى كه پرچم او به اهتزاز درآيد، مابين مشرق و مغرب برايش روشن گردد و دستش را بر سرهاى بندگان گزارد، پس مؤمنى باقى نمى‌ماند، مگر اينكه دلش شديدتر و محكم‌تر از پاره‌هاى آهن گردد و خداوند به او نيروى چهل مرد عطا نمايد.

در اين حديث شريف علوى (ع) به اهتزاز درآمدن پرچم حضرت مهدى (عج) در شرق و غرب عالم و جهانى شدن‌

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 61
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست