responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 32

مخفى خود (كه در اصل يهودى منش بودند) خود را پيرو مسيحيت اوّليه و مخالف مسيحيت تحريف شده كليسا معرفى نمودند، بنابراين بسيارى از مسيحيان را به فرقه‌هاى خود جلب كردند. بعداً مدعى شدند كه اساساً حضرت عيسى بن مريم در واقع مسيح اصلى نبوده و بشارت دهنده مسيح بن داوود بوده كه در آينده ظهور مى‌كند.

ادعاى حفاظت از ذريه آن مسيح اوّليه هم يكى ديگر از همان ترفندهايى بود كه مسيحيان را نسبت به حضرت عيسى مسيح (ع) بى‌اعتقاد ساخته تا آنها را براى ظهور مسيح جديد (در واقع از ميان يهوديان) آماده نمايد.

نكته جالب آنكه حتى تئودور هرتزل (بنيانگذار تفكر صهيونيسم در اواخر قرن نوزدهم) هم در ابتدا مردم را به مسيحيت دعوت مى‌كرد و خود را پيرو مسيحيت واقعى معرفى مى‌كرد.

نويسنده داستان (دن براون) و سازندگان فيلم «رمز داوينچى» اين بار برخلاف معمول ايدئولوژى پردازان هاليوود، (شايد عمداً) خيلى شعارى و واضح، عقايد خود را بيان كرده و برخلاف آنچه كه در خود فيلم مطرح مى‌شود، به لابه‌لاى قصه‌ها و داستان‌ها و موسيقى پر نماد و مملو از سمبل نرفته‌اند. (در كتاب و فيلم مطرح مى‌شود كه در طول تاريخ بسيارى از هنرمندان پيرو خانقاه صهيون، در عين حال افشاگر راز مريم مجدليه يعنى همان «جام مقدّس» و فرزندان مسيح بوده‌اند، يعنى در واقع ايدئولوژى صهيون را تبليغ كرده‌اند و از اسامى افراد و آثار ذيل صريحاً نام برده مى‌شود: لئوناردو داوينچى كه از اربابان خانقاه بوده تا ويكتور هوگو و بوتيچلى و ايزاك نيوتن و بتهوون و سمفونى «فلوت سحرآميز» و ... حتّى والت ديزنى و قصه‌هاى معروفش مثل سيندرلا و سفيد برفى و زيباى خفته و ... و كارتون‌هايى مثل «شير شاه» و «پرى دريايى» و «هرى پاتر» و ... چرا كه همگى به دنبال بانو يا فرزندان و نسل گمشده و همان راز جام بوده‌اند. البته شخصاً به آنها كارتون‌هايى همچون «هاچ زنبور عسل» و «حنا، دخترى در مزرعه» كه سال‌ها از تلويزيون پخش مى‌شد را هم اضافه مى‌كنم!!)

در نقاط مختلفى از كتاب و فيلم به نشانه‌ها و خصوصاً علامت مخصوص صهيونيسم (يا همان ستاره داوود) به طور واضح اشاره مى‌شود. بارها در فصل‌هاى گوناگون، بر مثلث‌ها و هرم‌هاى مستقيم و وارونه و تركيبشان كه علامت صهيونيسم را مى‌سازد، تأكيد مى‌شود و آن را در تصاوير متعددى به نمايش در مى‌آورند. در ديالوگ‌هاى توضيحى مابين شخصيت‌هاى فيلم و مونولوگ طولانى «سر لى تيبينگ»، و همچنين بعداً در توصيفات ديگر پرفسور لنگدن، علامت صهيونيسم، نشانه تقدس زن و مرد، تعادل ارتباط آنها و قدرت بشريت تلقى مى‌شود و حتّى بر سر درِ عبادتگاه «راسلين» (انتهاى آدرسى كه از راز و رمزهاى پدر بزرگ سوفى حاصل مى‌شود و در اواخر فيلم هم، مكان اصلى خانقاه صهيون و هواداران نسل عيسى مسيح و مريم مجدليه معرفى مى‌شود)، همان علامت صهيونيسم به طور شفاف در كادر دوربين قرار مى‌گيرد.

اين فرقه هم اكنون نيز تحت عنوان «كابالا» (انجمن تصوف يهود) فعال است و البته اين روزها ديگر مخفى نبوده و بنا به دست و دلبازى رؤساى سرمايه‌دارش كه حاكم بر عظيم‌ترين كمپانى‌ها و مؤسسات صنعتى، تجارى و رسانه‌اى دنيا هستند، كاملًا علنى فعاليت مى‌كند.

جالب است بدانيد رهبر 75 ساله اين فرقه به نام «فيوال گروبرگر» كه اينك با نام «فيليپ برگ» شناخته مى‌شود و به نوشته روزنامه ديلى ميل از قدرتمندان پشت پرده هاليوود است، به كمك همسرش و به طور آشكار «مركز آموزش كابالا» را تأسيس نموده و بسيارى از هنرپيشه‌هاى معروف را به خود جلب كرده، از جمله: «مدونا»، «اليزابت تيلور»، «باربرا استرايسند»، «ديان كيتن»، «دمى مور»، «بريتنى اسپيرز»، «وينونا رايدر»، «ميك جاگر» و حتّى از فوتباليست‌ها «ديويد بكام» و زنش را به عضويت فرقه مزبور درآورده است.

به طور قطع نمى‌توان درباره علّت طرح واقعياتى كه در «رمز داوينچى» به عنوان راز و رمزهاى كهن صهيونيسم بيان مى‌شود، اظهار نظر كرد. برخى اعتقاد دارند، همانطور كه در خود فيلم، پرفسور «تيبينگ» براساس مدارك و مستندات،

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 78  صفحه : 32
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست