responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 1  صفحه : 62

همايشها و مراسم عيد ميلاد در سراسر ايران‌

نيمه شعبان، شور و نشاط عيد ميلاد را در دلهاى مشتاقان پراكند، در هر كجا، شعر و شمع و شيرينى، رايحه انتظار و اشتياق را به مشام مى رساند و به اعتراف همگان، نسبت به سالهاى قبل از جلوه بيشترى برخوردار بود. در كنار جشن عمومى مردمان كوچه و بازار كه بصورت خودجوش و طبيعى همه ساله خود را مى نماياند، چندگردهمايى و نمايشگاه نيز جلب نظر مى كرد.

دست اندركاران «موعود» نيز، با برپايى نمايشگاهى از «آثار مكتوب و هدايا» در جمع ميهمانان نشريه، گوش جان به اشعار شاعران و مداحان و سخن سخنوران سپردند. سخنران اين محفل حجة الاسلام والمسلمين مهريزى، قائم مقام مركز مطالعات اسلامى قم بودند كه در همين شماره متن سخنانشان به چاپ رسيده است. در فرخنده سالروز ميلاد خجسته بزرگ پرچمدار عدالت حضرت مهدى (ع) مراسم جشن باشكوهى در دفتر مقام معظم رهبرى در قم برگزار شد كه در آن فضلا، روحانيون و قشرهاى مختلف مردم شركت داشتند. آيت الله استادى مدير حوزه علميه قم در سخنانى به بيان فلسفه غيبت و مسأله انتظار پرداختند و برخى از وظايف منتظران آن حضرت را در عصر غيبت تشريح كردند و سپس مداحان اهل بيت عصمت و طهارت به مديحه سرايى و مولودى خوانى پرداختند.

اجلاس دو سالانه بررسى ابعاد وجودى حضرت مهدى (ع) با شركت جمع كثيرى از محققان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه در زاهدان برگزار شد. مقاله هاى اجلاس در 3 محور:

- اثرات وجود حضرت مهدى (ع) در جوامع بشرى- بررسى ابعاد وجود آن حضرت از تولد تا غيبت و ظهور- بررسى مبحث نظم به اصطلاح نوين جهانى و سرانجام آن ارائه شد.

به مناسبت خجسته ميلاد منجى عالم بشريت حضرت ولى عصر (ع) تعدادى از سپاهيان و بسيجيان شهر قم از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا مسجد مقدس جمكران راهپيمايى كردند. اين راهپيمايى به منظور تجديد ميثاق و توسل به قطب عالم امكان بقية الله الاعظم (ع) برگزار شد.

مراسم جشن ميلاد فرخنده نجات بخش انسان از ظلم و بى عدالتى حضرت مهدى (ع)، با برپايى نمايشگاه «از بعثت تا ظهور» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى مركز تهران در كتابخانه مركزى پارك شهر برگزار شد.

در مراسم ميلاد با سعادت حضرت مهدى (ع) جشن باشكوهى در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رودهن برگزار شد. در اين مراسم شركت كنندگان با مديحه سرايى، مولودى خوانى، تواشيح و پخش نقل و شيرينى ميلاد منجى عالم بشريت را گرامى داشتند.

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 1  صفحه : 62
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست