responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 1  صفحه : 12

اجتماعى آنها و هدايت وضعيت موجودشان به سمت مطلوبى كه مورد نظر اسلام است؟

- منظورتان اين است كه تاثير بگذاريم بر فرهنگ حاكم در جوامع اسلامى و با مراجعه به احاديث تعميم بدهيم اصول فرهنگى را كه امام مهدى مطرح مى كند. البته اين خيلى مؤثر است كه مردم ميزان را به دست بياورند. به نظر مردم هم امام مهدى (ع) از جانب خدا و پيغمبر است و كارش درست است. مردم بر اساس كارهايى كه آن حضرت مى خواهند بكند مى توانند بفهمند كه حيات امروزشان چقدر از آن موازين دور است.

يعنى بياييم و از طريق اشاعه و معرفى اقدامات اصلاحى آن حضرت مردم را متوجه كنيم وگر نه نمى توانيم فرهنگ انتظار را از فرهنگ كنونى آنها جدا كنيم. بلكه بايد مقدمات فرهنگ انتظار را تقويت كنيم.

موعود: اشاره كرديد حركتهايى در بعضى كشورها به عنوان مهدويت مطرح مى شود از نظر شما زمينه اين حركتها و جريانها چيست و چگونه مى شود جلو حركتهاى انحرافى را گرفت؟

- ظاهرا تا حدى مى توان جلو اين حركتهاى انحرافى را گرفت اما ادعاى مهدويت برمى گردد به ايامى كه جبرئيل بر پيغمبر نازل شد و خبر تولد فرزندى به نام مهدى موعود (ع) داد. و ايشان مسلمين را در جريان قرار دادند و خيلى سريع موسى بن طلحة بن ابى عبيد الله ادعاى مهدويت كرد و ادعاى مهدويت كردند و غيره و غيره و در شمال افريقا، در خود دمشق ادعاى سفيانى كردند. ادعاى مهدويت كردند اين فكر را نكنيد كه مى شود جلويش را گرفت هر چه به زمان ظهور نزديكتر شويم اين ادعاها هم بيشتر مى شود و ما مى توانيم از صفات قطعى امام زمان (ع) كه در منابع شيعه و سنى ثابت است جواب محكم بدهيم به آنها كه ادعاى مهدويت مى كنند.

موعود: به عنوان آخرين سؤال لطفا نظرتان را درباره تاسيس مؤسسه فرهنگى موعود كخ به طور خاص محور فعاليتهاى خود را مطالعات فرهنگى و تحقيقاتى ويژه حضرت صاحب الزمان (ع) قرار داده و همچنين دباره مجله موعود بفرماييد.

- به اعتقاد من در اين باره خلاء بسيارى وجود دارد و كارى در اين زمينه به ويژه در قالب نشريه، فيلم و برنامه هاى كامپيوترى انجام نشده و نياز بدانم احساس مى شود.

ولى بايد متوجه بود كه سلايق اشخاص در كارشان تاثير نگذارد بايد يك تصور جهانى از امام مهدى به جهانيان عرضه كنيم و اين موضوع بسيار لازم و مهم است.

الحمد الله ايم مجله موعود كه شما به نام حضرت منتشر كرده ايد اقدام بسيار مفيد و مهمى است اميدوارم كه جذابتر هم بشود. و همتى كنيد و به زبانهاى ديگر نيز ترجمه و چاپ كنيد.

موعود: متشكريم كه وقتتان را در اختيار ما گذاشتيد.

نام کتاب : ماهنامه موعود نویسنده : مؤسسه فرهنگى هنرى موعود عصر    جلد : 1  صفحه : 12
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست