responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 169

5 - اگر مستلزم تقويت كفر و ترويج باطل نباشد اشكال ندارد.

6 - تفصيل آن در جواب مسأله دوم نوشته شد.

سؤال 574 رفتن به آرايشگاه مسيحي جايز است يا نه ؟ صاحب آرايشگاه كارش را با نام خدا شروع مي‌كند و پيامبري حضرت محمد6 را نيز قبول دارد آيا وسائل كارش پاك است يا بايد مسلمانها خودشان را آب بكشند؟

جواب : مسيحي بودن با قبول داشتن پيامبري حضرت محمد6 منافات دارد زيرا اگر كسي پيامبري حضرت محمد6 را قبول داشته باشد مسلمان است و بايد به احكام اسلام عمل نمايد و اهل كتاب نظير مسيحي ها و يهودي ها گرچه به نظر اينجانب بالذات پاك هستند ولي چون از چيزهايي كه در اسلام، نجس شمرده شده پرهيز ندارند بايد از معاشرت و اختلاط با آنها خودداري شود.

سؤال 575 در بعضي مناطق عده كثيري داراي سبيل و شارب غيرمتعارف هستند و بعضيها هم سبيل و شارب ندارند ولي مسلكا يكي هستند و ظاهرا به وحدانيت خدا و به نبوت پيغمبران و امامت ائمه طاهرين : و به تمامي ضروريات اسلام اقرار و اعتقاد دارند و در نماز جماعت و مجلس ديني و روضه و غيره شركت مي‌نمايند. ولي عده اي از مسلمانان همجوار مي‌گويند آنان مسلمان نيستند و باطنا علي اللهي هستند آيا باچنين عده اي معاشرت از حيث طهارت و نجاست چه صورت دارد؟ لطفا حكم الله را درباره آنان مرقوم فرماييد.

جواب : اگر يكي از ضروريات اسلام را مانند وجوب نماز و روزه با توجه به ضروري بودن آن منكر باشند احكام اسلام درباره آنها جاري نمي شود و اگر منكر نباشند مسلمان هستند و افرادي كه همجوار آنها هستند مي‌توانند بفهمند كه آيا آنها نياز را به جاي نماز كافي مي‌دانند يا خير و آيا روزه ماه رمضان را واجب مي‌دانند يا اينكه عوض آن فقط سه روز در روزهاي كوتاه روزه مي‌گيرند و آيا در مجالس خصوصي خودشان اعمال خلاف اسلام دارند يا خير.
نام کتاب : رساله استفتاآت نویسنده : منتظري، حسينعلي    جلد : 1  صفحه : 169
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست