responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نورى از ملكوت، زندگانى آيتاللّه العظمى گلپايگانى نویسنده : مهدى لطفى    جلد : 1  صفحه : 389

به مكتب اسلام دارد و نفى مكتبهاى ديگر را مينمايد سخن نگويند اينها غلط ميروند و غلط مى‌انديشند.

روحانى بايد مستقل باشد نبايد اختيار عزل و نصب او بدست افراد باشد، البته نمى‌گوئيم كه در بين روحانيون افراد قاصر و مقصر نيستند كه هست ولى در اصلاح اين امور بايد از راه‌هائى كه اسلام پيشنهاد كرده اقدام كرد و مغرضانه نبايد حرفى زد و به بهانه‌گيران و دشمنان كه ميخواهند حتى مساجد را از اسلام و تبليغات صحيح اسلامى خالى كنند نبايد فرصت داد بايد مقام روحانيت را محترم شمرد و آن را سنگر حمايت از استقلال مملكت و مبارزه با استعمار شناخت. ضمنا اين مسائل را هم اگر پيش آمد بحكم «المسلم مرآة اخيه المسلم» و در چهارچوب خيرخواهى براى اسلام و تذكرات ناصحانه كه «الدين النصيحة» بوسيله اشخاص پخته و مجرب حل كرد و نگذاشت كه فعاليت تفرقه‌اندازان و سم‌پاشان در مساجد و در مجالس اسلامى وارد شود.

11: از آقايان علماء اعلام و ائمه جماعت و وعاظ نيز تقاضا مى‌شود متوجه حساسيت اوضاع و شرايط زمانى و مكانى باشند و اگر به آنها تذكراتى ميدهند حمل بر غرض و سوء ظن ننمايند بلكه با كمال حسن خلق از آن استقبال و تشكر كنند و از مردم بخواهند كه نظرات خود را اظهار نمايند و در تبليغات و ارشادات خود بلاغت را ترك نكنند موقعيت مجلس و استعداد مستمع و همه جهات را در نظر بگيرند و ايرادات و اشكالات را با كمال مهربانى پاسخ دهند و تا ميتوانند بر معلومات خود بيفزايند و مكتبهائى را كه نسل جوان با آنها برخورد دارد به دقت مطالعه نمايند كه هرچه بيشتر و مجهزتر بتوانند رسالت اسلام بمردم برسانند.

12: همه در حفظ نظم و انضباط وحدت اسلامى و جلوگيرى از موجبات نزاع و اختلاف بكوشيد و اصلاح ذات البين را ترك ننمائيد كه قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله و سلم صلاح ذات البين افضل من عامة الصلاة و الصيام. نصرت اسلام و مسلمين و توفيق همگان را در عبادات و روزه‌دارى از خداوند متعال مسئلت مينايم و از همه ملتمس دعا هستم.

و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته‌

محمد رضا الموسوى الگلپايگانى‌

نام کتاب : نورى از ملكوت، زندگانى آيتاللّه العظمى گلپايگانى نویسنده : مهدى لطفى    جلد : 1  صفحه : 389
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست