responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : نورى از ملكوت، زندگانى آيتاللّه العظمى گلپايگانى نویسنده : مهدى لطفى    جلد : 1  صفحه : 388

عليه قرآن و عليه روحانيت نشود. شما بايد خودتان در كارخانه‌ها پاسدارى كنيد و افراد مغرض و مزدور و وابسته به گروه‌ها و مكتبهاى ديگر را شناسائى نمائيد. آنان مى‌خواهند افرادى از شما را هم بنام حقوق كارگر و حمايت از كارگر در صف دشمنان اسلام قرار دهند وسيله مقاصد سوء و ضد اسلام و ضد استقلال مملكت نمايند متوجه باشيد كه مسئوليت شما بزرگ است و اين شما هستيد كه ميتوانيد با شكيبائى و آگاهى و هشيارى نقشه‌هاى خيانتكارانه را خنثى نمائيد. مطمئن باشيد اگر همه همكارى كرديم و نظام اسلام پياده شد شأن كارگر و موضع آن چنان خواهد شد كه جوامع ديگر آن را در خواب هم نخواهند ديد. شما پيش از اينكه كارگر هستيد انسانيد و بايد به انسانيت شما توجه شود و آزادى شما تامين گردد اينها چيزهائى است كه فقط در نظام اسلام فراهم مى‌شود.

9: همه قشرها كوشش كنيد در اين ماه مبارك شعائر اسلام را احترام نمائيد در ادارات، مؤسسات، خيابانها، بازارها در حضور ديگران احترام روزه را نگاه داريد و اگر براى بيمارى يا مسافرت از روزه معذوريد تظاهر بروزه‌خوارى ننمائيد در جماعتها و مجالس دعا شركت كنيد و شوكت و وحدت اسلامى را نشان دهيد.

10: از گويندگان و وعاظ و علماء و ائمه جماعت احترام نمائيد، ارشادات و مواعظ آنها را با اهميت تلقى كنيد متوجه باشيد كه همان گروه‌هائى كه در هر كجا و بگونه‌اى مشغول تفرقه‌افكنى و سم‌پاشى شده‌اند در مساجد و مجالس دينى و به اسم غمخوارى از اسلام فعاليت دارند و ميكوشند كه بين مردم و روحانيت فاصله بيندازند و سوء تفاهم و دشمنى ايجاد كنند، اينها با وسايل و حرفهاى زيادى از جانب دشمنان اسلام مجهز شده و بسيار هم ناآگاهانه تحت تأثير سخنان و تلقينات آنها قرار مى‌گيرند، گوينده، پيشنماز، عالم محل را به قصور يا تقصير در انجام وظايف متهم ميكنند سعى مى‌نمايند كه نظر مردم را از او برگردانند و بالاخره مسجد را خالى بگذارند و دو فرقه‌اى ايجاد كنند و برخى از اينها مى‌خواهند علماء و راهنمايان تابع افكار و سليقه‌هاى آنها باشند يا مثلا اسلام را در صورت يك مكتب مادى پوچ و پوك و بى‌محتوا از معنويت و عقيده پياده كنند يا اقلا از معنويات آن از معجزات و از نقطه‌نظرهاى مستقل آن كه اختصاص‌

نام کتاب : نورى از ملكوت، زندگانى آيتاللّه العظمى گلپايگانى نویسنده : مهدى لطفى    جلد : 1  صفحه : 388
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست