نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 53
آن حضرت صلوات اللَّه عليه
(و روى هشام بن الحكم
عن ابى عبد اللَّه صلوات اللَّه عليه قال من اقام بمكّة سنة فالطّواف له افضل من
الصّلاة و من اقام سنتين خلط من ذا و ذا و من اقام ثلاث سنين كانت الصّلاة له
افضل)
و منقولست به پنجاه و
هفت سند صحيح كه حضرت امام جعفر صادق صلوات اللَّه عليه فرمودند كه هر كه تا يك
سال در مكه معظمه باشد طواف افضل است از نماز و سال دويم تا سال سيم هر دو مثل
يكديگرند هر دو بكند و سال سيم و زياده هر چه بماند بمنزله اهل مكه است و نماز از
جهة او بهتر است.
و مؤيد اين است كه صحيحه
حريز كه آن حضرت صلوات اللَّه عليه فرمودند كه طواف از جهة مجاوران افضل است و
نماز از جهة اهل مكه و جمعى كه از جاهاى ديگر رفته باشند كه بمنزله اهل مكهاند
نماز از جهة ايشان افضل است چون يك سال مجاورند طواف بهتر است و سال سيم بمنزله
اهل مكهاند نماز افضل است و در سال دويم از مجاورت گذشتهاند و به مرتبه قاطن
نرسيدهاند هر دو نظر به ايشان مساوى است و خواهد آمد اخبار كه تا دو سال نماند
حكم اهل مكه بهم نمىرساند
(و روى معاوية بن
عمّار عنه صلوات اللَّه عليه انّه قال يستحبّ ان تحصى اسبوعك فى كلّ يوم و ليلة)
و به اسانيد صحيحه
منقولست كه حضرت امام جعفر صادق صلوات اللَّه عليه فرمودند كه مستحب است كه بشمارى
طوافهاى خود را در هر شبانه روزى چنانكه حضرت سيد المرسلين 6
حسابى مقرر داشتند كه در شبى شش طواف و در روزى چهار طواف مىكردند. و
نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 53