نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 171
طواف نساء مگر بعد از رجوع از منى.
و بخصوص نيز حديثى مرسلا
از على بن يقطين منقولست كه گفت سؤال كردم از حضرت امام موسى كاظم صلوات اللَّه
عليه كه آيا طواف نسا واجبست بر كسى كه حج افراد كند فرمودند كه نه و همه را حمل
بر تقيه كردهاند زيرا كه شكى در وجوب آن نيست، و در حج خلافى كه هست در عمره است
و احوط آنست كه ترك نكند و بقصد قربت واقع سازند
(و المعتمر عمرة مفردة
يقطع التّلبية اذا دخل اوّل الحرم)
و كسى كه عمره مفرده
مىكند قطع مىكند تلبيه را وقتى كه داخل حرم شود و اكثر اصحاب نقل كردهاند بر
صورتى كه احرام را از ميقات گرفته باشد نه از خارج حرم و خواهد آمد به تفصيل إن
شاء اللَّه تعالى
(و روى صفوان بن يحيى
عن سالم بن الفضيل قال قلت لأبي عبد اللَّه صلوات اللَّه عليه دخلنا بعمرة فنقصّر
او نحلق فقال احلق فانّ رسول اللَّه 6 ترحّم على المحلّقين
ثلاث مرّات و على المقصّرين مرّة فان احلّ رجل من عمرته فقصّر من شعره و نسى
اظفاره فانّه يجزئه ذلك و ان تعمّد ذلك او هو جاهل فليس عليه شىء)
و به اسانيد حسنه
كالصحيحه كثيره منقولست از سالم ابن فضيل و ظاهرا سالم ابو الفضل بوده باشد و او
ثقه است و تصحيف از اين باب بسيار است كه گفت عرض نمودم به حضرت امام جعفر صادق
صلوات اللَّه عليه كه با جمعى بقصد عمره آمدهايم آيا تقصير كنيم يا سر بتراشيم
حضرت فرمودند كه سر بتراش زيرا كه حضرت سيد المرسلين 6 دعاى
رحمت سه مرتبه از جهة جمعى فرمودند كه سر تراشيده بودند و يك مرتبه دعا كردند از
جهة كسانى كه تقصير كرده بودند.
نام کتاب : لوامع صاحبقرانی مشهور به شرح فقیه نویسنده : علامه مجلسی جلد : 8 صفحه : 171