responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جلوه‌های اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین    جلد : 1  صفحه : 599

كه صحبت كنند نيست و احدى مثل آنان در كيفيت تولد و اصل و ريشه آنان نيست و همچون آنان در يك رنگى استقامت ندارد (و مثل بعضى افراد، هر لحظه رنگ به رنگ نمى‌شوند) و كسى در زيادى علوم‌شان در فنون مختلف نيست. و مانند آنان در دوام و درستى راه و خوبى باطنشان و عفو، كم‌تمنايى و خوش اخلاقى و پاكى تولد و خوش اصل و نسب‌تر، كسى نيست؛ چون هيچ يك از آنان اهل خشونت و تندى، نعره‌زدن، فحاشى، دروغگويى و ياوه‌گويى نبوده‌اند.

و هرگز ديده نشده يكى از آنان بيكاره بوده باشد و يا در حال عبادت و كوشش و يا در هدايت مردم و جهاد و يا مشغول وصله زدن كفش براى شخص مسكينى و يا در حالت دوختن لباس براى بيوه‌اى و يا در صدد آشتى دادن ميان مسلمانان نباشند.

همه اين خصلتهاى نيكو و غير از اين اوصاف از مكارم اخلاق [از چيزهايى كه ذكر نكرديم‌] در آنها به حدّى رسيده كه خارق العاده بوده و از معجزات گرديد به طورى كه هيچ منافق يا كافرى نمى‌تواند سفاهت و نقص و عيبى در مورد آنان بگويد، بلكه هر دشمنى و حسودى مجبور به ستايش و ثنا در مورد آنان مى‌شود و هر زنديق و منكرى آنان را مدح و ستايش مى‌كند همان طور كه خداى متعال آنان را براى پيامبران گذشته ستوده و به آنان نزد فرشتگان مقرّب مباهات نموده است؛ زيرا از آنان هرگز لغزش و خيانت و ستمى سرنزده در حالى كه از همه مردم به غير از آنان اشتباهات و خطاهاى بسيارى واقع شده است. و بدترين مردم با زانو زدن و نشستن در برابر آنان بهترين مردم گرديد، همه جن و انس و اهل آسمانها و زمين متفق القول هستند كه آنان زاهدترين، عالمترين، بردبارترين، شجاعترين و افضل‌ترين مردم مى‌باشند؛ به طورى كه هر خصلت خوبى و دوستى نيكويى از روش زندگى و اخلاق آنان به حد و درجه خارق العاده و باور نكردنى رسيده است و از خداوند متعال بعيد نيست كه همه عالم را در يك نفر جمع كند.

(1)

پيامبر 6 جامع جميع صفات حسنه‌

(2) امّا در رابطه با آقا و سرور ما پيامبر اكرم- 6-، او همه علومى را

نام کتاب : جلوه‌های اعجاز معصومین نویسنده : راوندی، قطب الدین    جلد : 1  صفحه : 599
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست