نام کتاب : رساله لب اللباب در سير و سلوک اولى الالباب نویسنده : حسينى طهرانى، سید محمد حسين جلد : 1 صفحه : 11
و ركوع و سجود در آيد، ذهن بايد از خاطرات،
خود را مصون داشته و رو به سدرة المنتهى كند، و روح بايد غرق انوار حريم حرم الهى
گردد و درون حرم آمن حضرت احديّت محو و مدهوش شود.
و از اينجا بدست مىآيد كه عدّهاى كه به ظاهر پرداخته و از عباديّات
و اعمال حسنه فقط به فعل قالبى اكتفا كنند و از مغز و جوهره به پوست قانع گردند
چقدر از كعبه مقصود دور و از جمال و لقاى او مهجورند.
و همچنين عدّهاى كه به معناى فقط گرويده و از اتيان اعمال حسنه و
عبادات شرعيّه شانه خالى كنند چقدر از متن واقع كناره بوده، و از حقيقت به مجاز، و
از واقع به تخيّل و توهّم قناعت كردهاند.
مگر نه آنست كه نور خدا در تمام مظاهر عالم امكان سارى و جارى است؟
پس چرا بدن را از عبادت معاف داريم و اين عالم جزئى را از تجلّى انوار الهيّه
تعطيل نمائيم؟ و به الفاظ وصول و لبّ و مغز و عبادت قلبى اكتفا كنيم؟
آيا اين عبادت فقط از يكسو نيست؟
أمّا النّمط الأوسط و امّت وسط آن دستهاى هستند كه جمع بين ظاهر و
باطن نموده و تمام درجات و مراتب وجودى خود را به عبادت و انقياد حضرت محبوب
واداشته و در اين سفر ملكوتى تجهيز مىكنند.
ظاهر را عنوان باطن، و باطن را جان و حقيقت ظاهر نموده، و
نام کتاب : رساله لب اللباب در سير و سلوک اولى الالباب نویسنده : حسينى طهرانى، سید محمد حسين جلد : 1 صفحه : 11