responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 5

2-Female Chauvinist Pigs : ماده خوك‌هاى شوونيست، نويسنده:Ariel levy آريل لوى، ترجمه و تلخيص: راحله ميراسلامى، تاريخ انتشار در آمريكا 2005.

3-The High Price Of Materialism : بهاى سنگين مادى‌گرايى، نويسنده:Tim Kasser تيم كسر، ترجمه و تلخيص: پريسا پورعلمدارى، تاريخ انتشار در آمريكا 2002.

از آنجايى كه تفكرات فمينيستى در غرب به جنبش و نهضت و حتى مكتب منجر گرديده است و اين تفكرات از تغيير قوانين آغاز شده و تا سطوح پايين جامعه تسرّى يافته است، با بررسى و مطالعه تأثيرات اين تفكر و جنبش در زندگى روزمره غربيان به نقل از خود انديشمندان غربى مى‌توان تأثيرات آن را به نظاره نشست.

در فصل اول گزارش كارگروه تخصصى ايجاد كردن ديدگاه جنسى در مورد دختران را كه به سفارش سازمان روانشناسى آمريكا (APA) توسط هفت تن از پژوهشگران تهيه شده، آمده است تا در بخشهاى مختلف تحقيقاتى، نحوه ايجاد كردن ديدگاه جنسى در مورد دختران را در غرب مطرح نمايد. اين گزارش به وضعيت موجود دختران و زنان در غرب، در رسانه‌هاى غربى، در مدارس و دانشگاهها حتى در عرصه سياست و تبليغ مى‌پردازد و اينكه چگونه دختران مى‌توانند خود را از وضعيت ايجاد شده در مورد يك شى‌ء جنسى شدن، جنسى انديشيدن و جنسى زيستن، رها كنند توضيح داده است.

با مطالعه فصل دوم نيز مى‌توان سرنوشت ماده خوك‌هاى شوونيست را دريافت. اين فصل نسل‌هاى امروزى فمينيسم را بررسى مى‌كند و اينكه چگونه دختران امروزى از آرمانهاى اوليه فمينيستى جدا شده‌اند و خود را با مردان هرزه (نر خوك‌هاى شوونيست) مقايسه مى‌كنند و سعى دارند به جاى شعارهاى آرمانى آغازين فمينيسم با عرضه خود و آراستن و دلربايى در مراكز عيش و نوش، هويت زنانه خود را اثبات كنند و توانايى زنان امروز را در جنسى كردن آن مى‌دانند. اين كتاب تا كنون به زبانهاى هلندى، فرانسوى، ايتاليايى و نروژى ترجمه شده است.

در فصل پايانى كتاب، عامل اصلى همه اين تغييرات در جامعه غربى مورد بررسى قرار گرفته كه ريشه آن، همان مادى‌گرايى است. در حقيقت آنچه سبب فروپاشى خانواده‌ها، انحرافات اخلاقى و حتى آسيب به محيط زيست شده است همان دنيا طلبى و ميل به ماديات است كه نويسنده فصل سوم موشكافانه آن را به بحث گذارده است.

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 5
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست