responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 153

مصرف‌گرايى در دنياى امروز است كه بايد خاموش شود. همچنين در تأييد اين تحقيقات، آكادمى امريكايى كودكان توصيه مى‌كند كه كودكان زير 2 سال اصلًا تلويزيون مشاهده نكنند و رسانه‌هاى الكترونيكى در اتاق خواب كودكان نباشند.[1]

گام ديگر براى ايجاد ممانعت از رسيدن پيام‌هاى مادى‌گرايانه به بچه‌ها، تهيه نوارى از برنامه‌هايى است كه گرايش‌هاى مادى را دامن نزند و هنگام شروع پيام‌هاى بازرگانى دكمه قطع صدا را روى دستگاه كنترل تلويزيون فعال نموده و سعى كنيد به كودكان بفهمانيد كه آنچه از تلويزيون پخش مى‌شود، ارزش تقليد ندارد.

پس از تلويزيون نوبت مجلات مربوط به كودكان است. آيا اين مجلات شامل مقالاتى پيرامون طبيعت و خانواده هستند يا بيشتر به قيافه و وزن آدم‌ها و يا خريد كالاها پرداخته‌اند؟ سرى هم به وب سايت‌هايى كه فرزندانتان مى‌بينند بزنيد و ببينيد پيام آن‌ها چيست؟ به آنها بگوييد وب سايت‌هايى مانند ديزنى‌[2] در درجه اول براى به دست آوردن پول بيشتر ساخته شده‌اند و هدف اصلى‌شان سرگرم سازى و خوشحال كردن بچه‌ها نيست.

بچه‌ها را به فعاليت‌هاى ديگرى به جز تماشاى تلويزيون و بازى با كامپيوتر ترغيب كنيد. خلاقيت و انرژى كودكان مى‌بايد صرف فعاليت‌هاى سودمندتر و سالم‌ترى شود، فعاليت‌هايى كه به آنها كمك كند تا به رشد جسمى و ذهنى مناسب رسيده و نيازهاى خاص آنها را پاسخگو باشند. اينجاست كه براى رسيدن به چنين فعاليت‌هايى، نياز به مداخله بيشتر پدر و مادر و بازنگرى آنها به تعاملاتشان با فرزندان، ضرورت پيدا مى‌كند. آيا واقعاً دوست داريم با فرزندانمان يك كاردستى بسازيم، ورزش كنيم و يا به گردش برويم؟ يا ترجيح مى‌دهيم به تنهايى خريد برويم، كار كنيم و تلويزيون نگاه كنيم؟

با فرزندتان در مورد مادى‌گرايى صحبت كنيد.

صحبت با بچه‌ها به شيوه‌اى سازنده در مورد موادمخدر، الكل و سكس مى‌تواند تمايل آنها را به اين رفتارهاى پرخطر كاهش دهد. به همين شكل داشتن بحث‌هاى منطقى در مورد موضوعات مربوط به مصرف‌گرايى، ظاهر و ثروت، با كودكان به آنها كمك مى‌كند كه كمتر به سوى آن گرايش پيدا كنند. وقتى بچه‌ها براى خريد كالايى به شما نق مى‌زنند، پيش از آنكه به خريد اقدام كنيد دليل نياز آنها را به آن كالا بپرسيد. چرا داشتن اين محصول‌


[1] -American Academy of Pediatrics (9991 )

[2] -Disney .

ديزنى نام كمپانى است كه براى كودكان فيلم، كارتون و ساير محصولات فرهنگى و سرگرمى مى‌سازد.

نام کتاب : تاثير فمينيسم بر دختران در غرب نویسنده : لوى، آريل    جلد : 1  صفحه : 153
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست