responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 207

مى‌فرمايد: شفاعت كن كه من همه شفاعت‌هاى تو را مى‌پذيرم و بخواه كه هرچه را بخواهى به تو عطا مى‌نمايم و او نيز مى‌خواهد و عطا مى‌شود و شفاعت مى‌كند و پذيرفته مى‌شود. و هنگامى كه از عدّه‌اى حساب مى‌كشند و آنان را نگهداشته و ذليل مى‌شوند، او حسابى نداشته و او را نگه نمى‌دارند، ذليل نمى‌شود، بخاطر هيچ‌كدام از كارهايش مؤاخذه نمى‌شود و نامه عملش را باز كرده و به او مى‌دهند. آنگاه از نزد خداوند پايين مى‌آيد و مردم همگى مى‌گويند:

سبحان اللّه! اين بنده خدا هيچ خطايى نداشت و از همنشينان حضرت محمّد 6 است.

2. حدّثني محمّد بن الحسن قال حدّثني محمّد بن الحسن الصّفّار عن محمّد بن الحسن بن أبي الخطّاب عن عليّ بن أسباط عن يعقوب بن سالم عن أبي الحسن العبديّ عن جابر الجعفيّ عن أبي جعفر 7 قال من قرأ يس في عمره مرّة واحدة كتب اللّه له بكلّ خلق في الدّنيا و بكلّ خلق في الآخرة و في السّماء و بكلّ واحد ألفي ألف حسنة و محا عنه مثل ذلك و لم يصبه فقر و لا غرم و لا هدم و لا نصب و لا جنون و لا جذام و لا وسواس و لا داء يضرّه- و خفّف اللّه عنه سكرات الموت و أهواله و ولي قبض روحه و كان ممّن يضمن اللّه له السّعة في معيشته و الفرج عند لقائه و الرّضا بالثّواب في آخرته و قال اللّه تعالى لملائكته أجمعين من في السّماوات و من في الأرض قد رضيت عن فلان فاستغفروا له.

... امام باقر 7 فرمودند: كسى كه يك بار در عمر خود سوره يس را بخواند، خداوند به شماره هر آفريده‌اى در دنيا و هرآفريده‌اى در آخرت و هرآفريده‌اى در آسمان دو هزار حسنه براى او نوشته و دو هزار گناه او را پاك مى‌نمايد و دچار فقر، زيان مالى، زير آوار ماندن، بيچارگى، ديوانگى، جذام، وسواس و بيمارى زيانبخش نمى‌شود. و خداوند سختى‌هاى مرگ و ترس‌هاى آن را براى او آسان نموده و قبض روح او را خود به دست مى‌گيرد و از كسانى خواهد بود كه خداوند براى آنان گستردگى در زندگى، خوشحالى هنگام زيارت خداوند و رضايت به ثواب الهى را در آخرت براى آنان تضمين نموده است. و خداوند متعال به تمام فرشتگان آسمانى و زمينيش مى‌فرمايد: همانا كه از فلانى راضى شدم، پس براى او استغفار نماييد.

ثواب قرائت سوره صافات:

أبي رحمهم اللّه قال حدّثني أحمد بن إدريس قال حدّثني محمّد بن أحمد عن محمّد بن حسّان‌

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 207
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست