responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 206

قبره نور ساطع إلى عنان السّماء إلى أن يخرجه اللّه من قبره فإذا أخرجه لم تزل ملائكة اللّه يشيّعونه و يحدّثونه و يضحكون في وجهه و يبشّرونه بكلّ خير حتّى يجوّزونه على الصّراط و الميزان و يوقفونه من اللّه موقفا لا يكون عند اللّه خلقا أقرب منه إلّا ملائكة اللّه المقرّبون و أنبياؤه المرسلون و هو مع النّبيّين واقف بين يدي اللّه لايحزن مع من يحزن و لا يهمّ مع من يهمّ و لا يجزع مع من يجزع- ثمّ يقول له الرّبّ تبارك و تعالى اشفع عبدي أشفّعك في جميع ما تشفع و سلني أعطك عبدي جميع ما تسأل فيسأل فيعطى و يشفع و لا يحاسب فيمن يحاسب و لا يوقف مع من يوقف و لا يذلّ مع من يذلّ و لايكتب بخطيئة و لا بشي‌ء من سوء عمله و يعطى كتابا منشورا حتّى يهبط من عند اللّه فيقول النّاس بأجمعهم سبحان اللّه ما كان لهذا العبد من خطيئة واحدة و يكون من رفقاء محمّد 6.

... امام صادق 7 فرمودند: هرچيزى قلبى دارد و قلب قرآن سوره ياسين است. كسى كه قبل از خواب يا در روز آن را تلاوت كند، در آن روز محفوظ بوده و از براى آن روزش روزى فراوانى است. و كسى كه در شب قبل از خواب آن را تلاوت نمايد، خداوند هفتاد هزار فرشته را بگمارد تا او را از شر شيطان رانده‌شده و هرآفتى حفظ نمايند، و اگر در فرداى آن شب بميرد، خداوند او را به بهشت مى‌برد و سى‌هزار فرشته به هنگام غسل او حاضر مى‌شوند كه همگى براى او استغفار مى‌نمايند و با استغفار براى او، تا قبرش او را تشييع مى‌نمايند، و هنگامى كه وارد قبرش مى‌شود، آن فرشتگان در داخل قبر او عبادت مى‌كنند و ثواب عبادت آنان براى او خواهد بود، و به اندازه ميدان ديد چشم‌هايش، قبرش را وسعت مى‌بخشند، از فشار قبر ايمن و پيوسته از قبرش تا پهنه آسمان نورى مى‌درخشد، تا هنگامى كه خداوند او را از قبرش خارج نمايد و هنگامى كه او را از قبرش خارج نمود، فرشتگان خداوند پيوسته با او هستند و او را بدرقه كرده با او صحبت نموده، در صورت او مى‌خندند و او را به تمامى خيرات مژده مى‌دهند.

و بدين ترتيب، او را از پل صراط و ميزان عبور داده و به گونه‌اى او را به خداوند نزديك مى‌نمايند كه كسى نزديك‌تر از او به خدا نباشد، مگر فرشتگان مقرّب خدا و پيامبران فرستاده او. و همراه با پيامبران دربرابر خداوند مى‌ايستد و هنگامى كه ديگران غم و اندوه دارند و بى‌تابى مى‌نمايند، او غم و اندوهى نداشته، و بى‌تابى نمى‌نمايد. آنگاه پروردگار متعال به او

نام کتاب : ترجمه ثواب الأعمال و عقاب الأعمال شيخ صدوق نویسنده : کاظمي، محسن    جلد : 1  صفحه : 206
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست