نام کتاب : ترجمه مهج الدعوات و منهج العبادات سيد بن طاووس نویسنده : طبسي، محمد تقي جلد : 1 صفحه : 34
خداى پرورنده همه عالميان توئى خدا نيست
خدائى مگر تو كه پادشاهى به حقّ[1] و ظاهر،
بزرگى رداء توست.[2] بار خدايا
رحمت فرست بر محمّد كه برگزيده است و [بر] على كه خشنودند از خدا و رسول و بر
فاطمه كه صاحب نور است[3] و بر
خديجه كه بزرگ است و بر حسن كه مختار است و بر حسين شهيد شده در كربلا و بر على
فرزند حسين كه زينت عبادتكنندههاست و بر محمّد پسر على كه جامع علمهاست و بر
جعفر ولد محمّد كه راستگوست و بر موسى فرزند جعفر كه حليم است و بر على پسر موسى
كه رضاء خدا و رسول است و بر محمّد فرزند على كه پرهيزكار است [كه بخشنده است] و
بر على پسر محمد كه پاك است [كه راهنماست] و بر حسن پسر على كه ساكن بلد عسكر است
و بر حجة كه برپا دارنده دين خداست و راه يافته است فرزند حسن و پيشوا و انتظار
كشيده شده است رحمتهاى خدا بر ايشان همگى باد. خداوندا دوست دار كسى را كه دوست
دارد ايشان را و دشمنى نماى كسى را كه دشمن باشد ايشان را و يارى كن كسى را كه
يارى نموده باشد ايشان را و ترك يارى نماى كسى را كه ترك معاونت ايشان نموده باشد
و لعنت كن بر كسى كه ستم نموده بر ايشان و تعجيل كن راحت[4]
آل محمد را و يارى نماى پيروان آل محمّد را و هلاك گردان دشمنان آل محمّد را و
روزى كن مرا ديدن پاى دارنده دين را كه از آل محمد است و بگردان مرا از جمله
تابعين آن حضرت و پيروان او و از جمله خشنودهاى به كار آن حضرت به حقّ رحمت خودت
اى رحمكنندهتر از رحمكنندهها.
9- حرزهاى حضرت امام محمّد باقر 7
الف: بايد اين دعا را نوشت و بر بازو بست: پناه مىفرمايم نفس خود را
به پروردگار من كه بزرگتر است از شرّ چيزى كه پنهان است[5]
و از شرّ چيزى كه هويداست و از شرّ هر مادهاى و نرى و از شرّ چيزى كه بتابد بر
[1] -يعنى متحقّق و ثابت، كه در وجود و هستى تو شكى و
شبههاى نيست.
[2] -رداء، جامهاى را گويند كه بالاى همه جامهها بر
دوش اندازند و كتفين و پشت را فرا گيرد، بلكه نصف بالاى بدن را پوشاند، و مراد از
آن كه كبرياء رداء تو است آن است كه صفت كبريا و عظمت مخصوص تو است و كسى ديگر با
تو در اين صفت شريك نيست، چنان كه رداء هر شخص مخصوص به اوست و شخص ديگر را در آن
دخلى نيست.
پس لازم آيد كه استعمال كبرياء بر
غير خدا جايز نباشد، هر چند بر سبيل مجاز باشد، نه مثل كريم و رحيم كه بر غير خدا
مجازا اطلاق مىشود.
[3] -در حديث وارد شده كه هر گاه فاطمه عليها السّلام
در محراب از جهت نماز مىايستادند، نور ايشان تا به آسمان مىتابيد همچنان كه نور
ستارهها به زمين مىتابد. و اللَّه يعلم