responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن نویسنده : سهراب پور، على    جلد : 1  صفحه : 50

در منابع دينى ما، توصيه هاى فراوانى براى چشم پوشى از حرام داده شده است و البته اين توصيه و دستور مخصوص مردان نيست بلكه بر اساس آيات 30 و 31 سوره ى نور هم مردان و هم زنان مؤمن موظف هستند از نگاه حرام دورى كنند. زيرا اولين قدم انحراف، همين نگاه هاى حرام است.

پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله) فرمودند:

«النَّظرُ سَهمٌ مَسمومٌ مِن سَهامِ ابلِيس؛[1]

نگاه حرام، تير زهر آلودى، از تيرهاى شيطان است».[2]

حضرت على (عليه السلام) فرمود:

«فَلا تُعطُوها سُولَها فَتَشغلُكُم عِن ذِكرِ اللهِ عزّوجلّ؛[3]

خواسته هاى چشم را برآورده نكنيد كه شما را از ياد خدا باز دارد».

سه نكته مهم‌

نكته ى اول:

آن است كه، همان گونه كه گفتيم، غالب مردها، به واسطه چشم و نگاه لذت مى برند، و اساساً به محرّك هاى بينايى شهوانى، حساسيت بيشترى دارند لذا اسلام عزيز به خاطر سلامت جنسى و روانى فرد و اجتماع به خانم ها، دستور حجاب داده است. و واضح است كه اين دستور هم به نفع خود زنان‌[4]، و هم به نفع مردان و بالأخره به نفع جامعه است.

لذا دختران و زنان گرامى، نبايد اين مسئله را يك مسئله كوچك و بى اهميت بشمرند، اى بسا جوانانى به واسطه بى حجابى و بد حجابى آنان، به گناهان و بدبختى هاى زيادى گرفتار شوند و آن وقت يقينا آنان هم در گناه او شريك خواهند بود.

يقيناً يكى از برنامه هاى دشمنان ما نيز ترويج همين بدحجابى و بى حجابى است كه خود آنان نيز بارها به آن اقرار كرده اند[5]. نگارنده خود، بارها با جوانانى كه دچار مشكلات و انحرافاتى شده بوده اند، صحبت كرده و شايد بتوان گفت، اكثر قريب به اتفاق آنان، بدحجابى دختران را، اولين زمينه گرايش خويش به انحرافات مى دانستند.

نكته ى دوم:

اين است كه امكان دارد گاهى حتى تصاويرى و فيلم هايى، ديدن آن ها به خودى خود حرام نباشد مثل بسيارى از سريال ها و فيلم هايى سينمايى، اما شما نسبت به فلان بازيگر اعم از زن و مرد حساسيت داريد و با اين كه شايد او بى حجاب و يا بد


[1] - تاج الدّين؛ جامع الاخبار، ص 145، چاپ دوّم، انتشارات رضى قم، 1363.

[2] - خصوصيت تير زهر آلود اين است كه فقط محل اصابت را دچار آسيب و ضرر نمى كند بلكه به تدريج تمام بدن را از كار مى اندازد. دقيقا نگاه حرام هم، اين گونه است و به تدريج تمام خوبى هاى انسان را از بين مى برد و تمام روح انسان را به لجن و آلودگى مى كشاند.

[3] - شيخ حرّ عاملى؛ وسائل الشيعه، ج 6، ص 505.

[4] - چرا كه عامل بسيارى از مشكلات خانوادگى از جمله طلاق، بى حجابى و بدحجابى زنان جامعه مى باشد.

[5] - محمّد عبّاس عطائى اصفهانى، اعترافات 2، وزارت مستعمرات: چگونه اسلام را نابود كنيم؟، ص 39، چاپ چهارم، انتشارات حضرت عبّاس( ع)، 1387.

نام کتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن نویسنده : سهراب پور، على    جلد : 1  صفحه : 50
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست