responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن نویسنده : سهراب پور، على    جلد : 1  صفحه : 49

متأسفانه امروزه با روى كار آمدن ماهواره و اينترنت، دسترسى به فيلم ها و عكس هاى سكسى و مستهجن كارى بسيار آسان و ساده شده است و با كمال تأسف بايد گفت كه عده اى از جوانان هم در اين منجلاب فساد كه از طرف دشمنان ما طراحى شده گرفتار و اسير هستند.

دوستان عزيز عنايت داشته باشند «چيزهايى كه انسان مى بيند، گاهى براى هميشه در قوه ى خيالش باقى مى ماند؛ (و از آنجا كه) عامل محرّك انسان، قوه ى فكر و خيال اوست، ممكن است اين صحنه ها انسان را به كارهاى ناروا بكشاند»[1]

از اين رو به جوانان توصيه مى كنيم از نگاه هاى حرام دورى كنند. زيرا يك نگاه، نگاه ديگرى را در پى دارد و وقتى چشم ديد، دل مى خواهد، و مگر چقدر مى توان مقاومت نمود و بالاخره عنان نفس از دست مى رود و دنبال دل خواه روانه مى شود.[2]

ز دست ديده و دل هر دو فرياد كه هرچه ديده بيند دل كند ياد[3]

و چه بسيار بوده اند جوانان با عفتى كه در اثر نگاه هاى حرام و آلوده از راه عفت خارج شده و در منجلاب فساد و تباهى گرفتار شده اند. پسر جوانى در نامه اش اين گونه مى نويسد:

«14 سال بيشتر نداشتم كه با دانش آموز ديگرى دوست شدم. يك روز عكسى را در محل خلوتى به من نشان داد كه مو بر بدنم راست شد. من كه تا آن روز چنين عكسى و صحنه اى را نديده بودم، كاملًا تعادلم را از دست دادم.

براى مدت هاى مديدى، شب و روز به آن عكس فكر مى كردم وگويى در ذهنم زنده بود. هر كارى مى كردم از خاطرم نمى رفت و مرا رها نمى كرد، تا اين كه پس از مدت ها مقاومت در برابر «خود ارضايى»، مقاومتم را از دست دادم و مبتلا به اين بيمارى خانمانسوز شدم. اكنون سال ها از آن مى گذرد و من در صدد ترك برآمده ام ولى نياز به كمك شما دارم. بگوييد چه كار كنم؟»[4].

مسأله قابل تأمل آن است كه مردان به محرّك هاى بينانى شهوانى حساسيت بيشترى دارند يعنى غالباً مردان به واسطه ى ديدن و چشم لذت مى برند.[5] بر خلاف زنان كه به محرك هاى شنوايى و لمس، حساسيت بيشترى دارند.[6] (دقت كنيد)

و به خاطر همين است كه به مردان توصيه و امر شده كه چشمان خود را از نگاه هاى حرام بپوشاند و از طرفى- به خاطر همين حساسيت مردها به محرّك هاى بينايى- به زنان دستور حجاب و پوشش كامل در مقابل نامحرم داده شده است.[7] (دقت كنيد)


[1] - همّت سهراب پور؛ جوانان در طوفان غرايز، ص 67.

[2] - ابوالقاسم مقيمى حاجى؛ جوانان و روابط، ص 136، چاپ دوّم، انتشارات مركز مديريّت حوزه ى علميه ى قم. 1384.

[3] - بابا طاهر.

[4] - دكتر محمّد رضا شرفى؛ دنياى نوجوان، ص 167 و 168.

[5] - ابوالقاسم مقيمى حاجى؛ جوانان و روابط، ص 136.

[6] - البته اين بدان معنا نيست، كه زنان به محرّك هاى بينانى اصلًا حساس نيستند و يا هيچ مردى به محرّك هاى شنوايى و لمسى حساسيت ندارد. بلكه مقصود آن است كه بنا به گفته ى روانشناسان غالب مردها و غالب زن ها اين گونه هستند.

[7] - و دقيقاً به خاطر همين حساسيت مردها به محرّك بينايى است كه به زنان دستور داده شده در خانه براى همسرانشان آرايش و آراستگى داشته باشند.

نام کتاب : خلوت شيطانى: خود ارضايى و راه درمان آن نویسنده : سهراب پور، على    جلد : 1  صفحه : 49
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست