responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) نویسنده : كارگر، رحيم    جلد : 1  صفحه : 325

مفاسد و ستم‌ها و ناراستى‌ها است. بر اين اساس مهم‌ترين و بايسته‌ترين كارويژه دولت مهدوى، تبيين و بسط معارف دينى، احياى كتاب و سنّت، تلاش براى حاكميت دين خدا، تقويت ايمان و يقين انسان‌ها به خدا و بدعت‌ستيزى و تحريف‌زدايى از دين در راستاى بسط و گسترش فضايل و مكارم اخلاقى و رشد و بالندگى معنوى انسان‌ها است.

در عصر پيشاظهور، دين الهى و آموزه‌هاى متعالى آن، در پرده‌اى از تحريف‌ها، بدعت‌ها، غفلت‌ها، تضعيف‌ها، مهجوريت‌ها و ... قرار مى‌گيرد و احيا و گسترش آن- در راستاى احياى جامعه مرده- مهم‌ترين اقدام حضرت خواهد بود. در اين راستا اقدامات و كاركردهاى زير درباره دين در رأس برنامه‌هاى دولت حضرت مهدى (عج) قرار خواهد گرفت:

2- 2- 1. ترويج و تبليغ دين اسلام:

الف. تثبيت دين واحد (اسلام): يكى از عوامل اختلافات و نزاع‌هاى بشرى، پراكندگى اديان و دورى از باطن و عمق مذهب (يكتاپرستى) است. در عصر ظهور و به دست حضرت مهدى، آيين واحدى بر جهان حاكم مى‌گردد و راه و روش‌ها يكى مى‌شود. يگانگى و وحدت واقعى در عقيده و مرام انسان‌ها پديد مى‌آيد و مردمان همه، يك‌دل و يك زبان به سوى سعادت و رستگارى حركت مى‌كنند. آن حضرت بدين وسيله در ساختن جامعه واحد بشرى، به موفقيتى بزرگ و چشمگير دست مى‌يابد و يكى از عوامل ناسازگارى و كشمكش‌ها را از بين مى‌برد و همه را با تبليغ و برهان روشن، زير يك دين واحد (اسلام) گرد مى‌آورد: «به خدا سوگند اى مفضل! اختلاف از ميان اديان برداشته مى‌شود و همه به صورت يك آيين درمى‌آيد؛ همان‌گونه كه خداوند عز و جل مى‌گويد: «دين در نزد خدا تنها اسلام است ...».[1]

امام صادق عليه السّلام مى‌فرمايد: «زمين با نور پروردگار روشن مى‌شود و در زمين مكانى باقى نمى‌ماند كه در آن غير خدا عبادت شود ... و كنه دين براى خدا است، هرچند كافران‌


[1].« فواللّه يا مفضل! ليرفع عن الملل و الاديان الاختلاف و يكون الدين كلّه واحدة كما قال اللّه‌\i إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ.\E ..»: محمّد باقر مجلسى، بحار الأنوار، ج 53، ص 4.

نام کتاب : آينده جهان( دولت و سياست در انديشه مهدويت) نویسنده : كارگر، رحيم    جلد : 1  صفحه : 325
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست