1-
صحّت حج تمتع مشروط به اين است كه عمره تمتع را قبل از آن بصورت صحيح انجام داده
باشد، درحالىكه صحت حج افراد به آن بستگى ندارد.
2-
در حجّ تمتع، بايد قربانى در منى ذبح يا نحر شود، ولى اين كار در حج افراد واجب
نيست، مگر اينكه حاجى در هنگام احرام قربانى را به همراه داشته و با خود آورده
باشد، چنانكه گذشت.
3-
محل احرام بستن در حج تمتّع، مكّه مكرمه است؛ و در حج افراد، هر يك از ميقاتهاى
عمره تمتع و يا محاذى آنها مىباشد.
4-
در حجّ تمتع نمىتوان در حالت اختيار طواف حج و سعى صفا و مروه را بر وقوف در
عرفات و مشعر مقدم داشت ولى اين عمل در حج افراد جايز است.
نكات
تكميلى
مسأله
186- فاصله شانزده فرسخ بين وطن شخص و مكه معتبر است و مسافت مذكور-
شانزده فرسخ- از انتهاى وطن شخص در نظر گرفته مىشود نه از منزلش.
شخصى
كه مسكنش در رأس آن مسافت قرار دارد، وظيفهاش حج تمتع است نه افراد. و نيز وظيفه
كسى كه شك دارد در اينكه مسكنش در رأس مسافت مىباشد يا نه چنين است.