[1325] م- بايد عمره تمتع و حج تمتّع، هر دو در ماههاى حج واقع شود و ماههاى
حج؛ شوال و ذى قعده و ذىحجه است. پس اگر كسى در شوال يا ذىقعده عمره تمتع بجا
آورد و در موقع حج، حج تمتع بجا آورد صحيح است، و اگر قبل از شوال بخواهد عمره
تمتع بجا آورد صحيح نيست، اگر چه بعض اعمال عمره قبل از شوال واقع شود و بقيه در
شوال يا ساير ماههاى حج.
[1326] م- كسى كه به احرام عمره تمتع
وارد مكّه، شد در صورتى كه حج او فوت شده قصد عمره مفرده كند و به همان احرامى كه
بسته، عمره مفرده بجا آورد و از احرام خارج شود، و اگر حج بر او مستقر بوده يا سال
ديگر شرايط استطاعت را دارا باشد بايد به حج برود.
[1327] م- شرايطى كه براى هدى است كه
در حج تمتع بايد ذبح كند هيچيك در حيوانى كه براى كفاره تقصير بايد قربانى كند
معتبر نيست پس مىتواند گوسفند خصى و معيوب را براى كفاره قربانى كند.
[1328] م- غير از هدى تمتع، از
هدىهايى كه براى كفاره يا چيز ديگر بر انسان واجب مىشود، نمىتواند شخص كفاره
دهنده از گوشت آنها بخورد و اما از قربانى استحبابى جايز است بخورد.
[1329] م- مصرف كفارات فقرا و مساكين
هستند.
[1330] م- اگر در حرم چيزى پيدا كرد،
برداشتن آن كراهت شديد دارد، بلكه احتياط در برنداشتن است.
[1331] م- اگر «لقطه» حرم را برداشت و
از يك درهم كمتر باشد مىتواند قصد تملك آن را بكند و آن را مصرف كند و ضامن صاحبش
نيست و چنانچه