و لبّيك بگويد و كافى است، و هر وقت عذرش
برطرف شد جامه دوخته را بكند، و اگر لباس احرام نپوشيده بپوشد، و لازم نيست به
ميقات برگردد، ولى براى پوشيدن لباس دوخته بايد يك گوسفند قربانى كند.
[1320] م- كسى كه از روى ندانستن
مسأله يا نسيان از حكم يا موضوع يا غفلت، بعضى از محرمات احرام را ارتكاب نمود
كفاره ندارد مگر صيد كه در هر صورت كفاره دارد، پس در غير صيد ارتكاب از روى عمد و
علم موجب كفاره است.
[1321] م- عمره تمتع و حج تمتع بايد
در يكسال واقع شوند، پس اگر در يك سال عمره تمتع بجا آورد و در سال ديگر حج تمتع
صحيح نمىباشد.
[1322] م- كسى كه وظيفهاش حج تمتع
است، بايد در حالى كه مىخواهد احرام عمره ببندد نيت آن داشته باشد كه عمره تمتع
كند و بعد از آن حج تمتع، اگر چه به نيت ارتكازى اجمالى، پس اگر نيت عمره مفرده
بكند و بعد بخواهد آن را عمره تمتع قرار دهد حج او اشكال پيدا مىكند.
[1323] م- اگر بعد از مشغول شدن به حج
تمتع، شك كند كه عمره تمتع را بجا آورده يا نه يا شك كند كه صحيح بجا آورده يا نه،
اعتنا نكند و عملش صحيح است.
[1324] م- در هر يك از اعمال عمره و
حج، اگر شك كند بعد از آنكه وارد عملى شده باشد كه مترتب بر اوست، اعتنا نكند؛ چه
شك كند كه آورده يا نه، يا شك كند كه صحيح آورده يافاسد.