[1197] س- كسى كه اعمال حج را بر وقوفين مقدم مىدارد، آيا مىتواند طواف نساء
را بعد از وقوفين و اعمال ديگر انجام دهد؟
ج- بنا بر احتياط[1] در موردى تقديم بدارند كه هر
سه عمل را مقدماً انجام دهند.
[1198] س- شخصى كه مىتواند اعمال
مكّه را بر وقوفين مقدم بدارد، اگر جهلًا بدون احرام، اعمال مكّه را انجام داد چه
صورتى دارد؟
ج- كفايت نمىكند و بايد يا قبل از وقوفين آنها را با احرام اعاده كند
و يا بعد از وقوفين و اعمال منى، آنها را بجا آورد.
[1199] س- آيا مىتواند اعمال مكّه را
به نايب واگذارد، در صورتى كه مىتواند تأخير بيندازد تا خود بجا آورد؟
ج- با فرض اينكه مىتواند خودش بجا آورد، ولو با تأخير، تا آخر وقت
نمىتواند نايب بگيرد.
[1200] س- در مناسك فرمودهايد وقت
انجام اعمال حج تا روز يازدهم است و بعيد نيست كه تا آخر ماه ذىالحجه نيت كند، در
صورتى كه وقت انجام مناسك حج تا روز يازدهم باشد، اگر تأخير انداخت چون محتمل است
ظرف وجوب منقضى شده باشد آيا معصيت نموده است؟