[1194] س- كسانى كه اعمال حج را مقدم
بر وقوفين مىنمايند، آيا بايد اقرب زمان به موقفين را رعايت كنند؟
ج- لازم نيست.
[1195] س- تشخيص عذر براى كسانى كه
اعمال حج را مقدم مىدارند، بر عهده خود آنان است يا بر عهده گردانندگان گروه و
مسؤولين؟
ج- تشخيص با خود مكلّف است.
[1196] س- كسى كه او را به وسيله تخت
طواف مىدهند، آيا مىتواند اعمال حج خود را بر وقوفين مقدم بدارد؟
ج- اگر در هر صورت بايد او را طواف دهند و عذر ديگرى نيست، نمىتواند
مقدم بدارد.
[1]- در مسأله( 1176) تفصيل
آن گذشت كه حايض لازم است تأخير بياندازد سعى را برخلاف ديگران مگر اينكه ضرر و
ناتوانى تنها نسبت به طواف باشد نه نسبت به سعى كه باز هم لازم است سعى را تأخير
بيندازد.
[2]- مگر اينكه بدانند يا
اطمينان داشته باشند چنانچه اعمال مكه را بر وقوفين مقدم نكنند بعداً امكان انجام
آن را ندارند كه در اين صورت واجب است طواف و نماز آن را مقدم كنند.