responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    جلد : 1  صفحه : 372

ج- محل‌[1] اشكال است.

[1193] س- تقديم اعمال مكّه براى ذوى‌الأعذار جايز است يا لازم؟

ج- جايز است و لازم نيست.[2]

[1194] س- كسانى كه اعمال حج را مقدم بر وقوفين مى‌نمايند، آيا بايد اقرب زمان به موقفين را رعايت كنند؟

ج- لازم نيست.

[1195] س- تشخيص عذر براى كسانى كه اعمال حج را مقدم مى‌دارند، بر عهده خود آنان است يا بر عهده گردانندگان گروه و مسؤولين؟

ج- تشخيص با خود مكلّف است.

[1196] س- كسى كه او را به وسيله تخت طواف مى‌دهند، آيا مى‌تواند اعمال حج خود را بر وقوفين مقدم بدارد؟

ج- اگر در هر صورت بايد او را طواف دهند و عذر ديگرى نيست، نمى‌تواند مقدم بدارد.


[1]- در مسأله( 1176) تفصيل آن گذشت كه حايض لازم است تأخير بياندازد سعى را برخلاف ديگران مگر اينكه ضرر و ناتوانى تنها نسبت به طواف باشد نه نسبت به سعى كه باز هم لازم است سعى را تأخير بيندازد.

[2]- مگر اينكه بدانند يا اطمينان داشته باشند چنانچه اعمال مكه را بر وقوفين مقدم نكنند بعداً امكان انجام آن را ندارند كه در اين صورت واجب است طواف و نماز آن را مقدم كنند.

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    جلد : 1  صفحه : 372
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست