responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    جلد : 1  صفحه : 278

[899] س- هر گاه سنى براى شيعه تقصير نمايد چه صورت دارد؟

ج- اشكال ندارد.

[900] س- شخصى در حج به عوض تقصير در عمره تمتع يك مو از بدن كنده است و الآن كه متوجه شده است، آيا حج او اشكال دارد يا نه؟ و در صورتى كه مرتكب خلاف شده باشد تكليف چيست؟

ج- اگر حج را انجام داده، با عمل مزبور از احرام فعلًا خارج شده است و چنانچه حج واجب بوده احتياط آن است كه يك عمره مفرده بجا آورد و بعداً عمره و حج تمتع را انجام دهد.[1]

[901] س- شخصى بعد از طواف و نماز طواف تقصير كرد و سپس سعى را بجا آورد و دوباره تقصير كرد، وظيفه‌اش چيست؟

ج- اگر جاهل يا ساهى بوده چيزى بر او نيست.[2]

[902] س- كسانى كه اعمال حج را بر وقوفين مقدم مى‌دارند، اگر بعد از سعى تقصير نمودند، آيا موجب مُحل شدن و يا كفاره مى‌گردد؟

ج- مُحلّ نمى‌شوند و اگر جاهل يا ساهى بوده‌اند كفاره ندارد.

[903] س- اگر كسى بجاى تقصير حلق نمود، آيا كفايت مى‌كند؟


[1]- اگر از روى جهل اعتقاد به صحت عمل داشته باشد حج تمتع صحيح است و احتياط آن است كه يك گوسفند قربانى كند و احتياط بيشتر آن است حج را نيز اگر حجة الاسلام بوده و مستقر بوده و يا استطاعت باقى مانده اعاده كند و تفصيل آن در حاشيه بر مسأله( 891) گذشت.

[2]- و اگر عالماً عامداً بوده يك گوسفند كفاره دارد.

نام کتاب : مناسك حج نویسنده : هاشمى شاهرودى، سيد محمود    جلد : 1  صفحه : 278
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست