مانند خبر از غلبه روم بر فارس
و اخبار از وضع حاضر و آينده منافقان كه بعدا چنان شد.
4-
سلامت قرآن از اختلاف و تعارض و تناقض در طول مدت 23 سال، وَ
لَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللَّهِ لَوَجَدُوا فِيهِ اخْتِلافاً كَثِيراً[1]
5-
اشتمال قرآن بر علوم الهى و عقايد دينى و احكام و فضايل و اخلاق و قواعد سياسى و
مدنى.
6-
اينكه هيچيك از گفتههاى قرآن نقض و ابطال يكديگر نيست و هرچه گفته هميشه حق و
صدق بوده و خواهد بود.
7-
در قرآن مسايلى مطرح و تحقيق شده، كه بر بشر تا آنروز مجهول بود، مثل:
وَ أَرْسَلْنَا الرِّياحَ لَواقِحَ أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ كانَتا
رَتْقاً فَفَتَقْناهُما و جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ
شَيْءٍ حَيٍ ثُمَّ اسْتَوى إِلَى السَّماءِ وَ هِيَ دُخانٌ وَ مِنْ كُلِّ
شَيْءٍ خَلَقْنا زَوْجَيْنِ و امثال اينها.
طباطبايى
مرحوم وجه دوم و سوم و چهارم و پنجم را به طور مفصل بيان فرموده و وجه ديگرى را
افزوده است و آن اينكه: آوردن چنين كتابى از كسيكه درس نخوانده و معلم نديده غير
ممكن است[2].
نگارنده
در ايام جوانى كتابى در اين مورد به نام «قرآن يا سند اسلام» نوشت كه احتمالا در
سال 1357 در مشهد مقدس طبع شد و