نام کتاب : جهانى شدن و جهانى سازى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 9
بنابراين نبايد كه بين طبيعت و تربيت اشتباه شود، زيرا تربيت از خود
راه جداگانهاى دارد.
زندگانى
آدمى از اجتماع زن و شوهر كه هر كدام به ديگرى نيازهاى جنسى، روانى، خدماتى و اقتصادى
دارد، آغاز گرديده كه ناخواسته به اجتماع فاميلى (پدر و مادر و فرزندان) انجاميد.
پس از گسترش نيازمندىها، آنان را به سمت اجتماع محلّى و شهرى كشانيد.
در
اجتماع محلى و شهرى مسأله امنيت، تضمين جانى، مالى و فعاليّت- هاى اقتصادى مطرح شد
كه نوبت به ملوك الطوايفى رسيد؛ زيرا در هر اجتماع بايد قدرتى مىبود كه مردم براى
جلب منفعت، دفع ضرر و اقامه عدالت به آن پناه ببرند و آن قدرت همان بزرگ محله يا
قبيله بود كه به نوعى خود را مطرح نموده بود، براى آنكه حبّ رياست و برترىطلبى
يكى از غرايز آدمى به حساب مىآيد.
زندگانى
انسان كه مقرون به عقل، تدبير و انديشه است، هميشه پويا و متحرّك بوده و بر خلاف
زندگانى حيوانات حالت يكنواختى و سكون ندارد.
انسان
به تدريج پيشرفت و اجتماع محلى او به اجتماع بزرگترى به نام كشور تبديل شد.
حكومتهاى استبدادى و ستمگر كه توسّطه همان انسانهاى خودخواه و تماميتطلب اداره
مىشد، به نوبه خود انسانها را به ظلم، حقكشىها و خونريزىها دچار ساخت كه تا
امروز ادامه دارد و طبيعت فاقد تربيت، نه زمان و مكان و قلمرو را مىشناسد، نه
قانون، عدالت و وجدان را!
نام کتاب : جهانى شدن و جهانى سازى نویسنده : محسنى، شيخ محمد آصف جلد : 1 صفحه : 9