پنج بعد ازظهر واقع گردد از 24
ساعت احتمال به لحاظ ساعت- 23 احتمال كسر و يك احتمال آن جزمى ميشود و وقتى باخبر
شويم كه در دقيقه پانزدهم واقع مى شود از 60 احتمال يك احتمال آن حتمى مى گردد.
عين
همين احتمالات و يا شبيه آن به لحاظ كميت در مكان حادثه و نيز كميت كيفيت (هندسه)
حادثه و به لحاظ تقدم و تقارن و تأخر آن با حوادث ديگر به وجود مى آيد وبه محكمى
تعيين مى رسد. حكيم و مقدر (تقدير شده) يعنى خالى از چند ميليون احتمال و دخول آن
در دايره علم.
همين
است معناى شب قدر و تقدير و امر حكيم.
مقصد سيزدهم
آيا
تقدير كامل و همه جانبه، معقوليت و مشروعيت دعا و ارتباط با خدا را در غير شب قدر
در مناجات و خواستن مطالب از او را از بين نمى برد؟
به
عبارت ديگر آيا تقدير امور در يك شب، فلسفه دعا را در تمام خواستهاى يكساله،
نامفهوم