نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى جلد : 1 صفحه : 48
جنسى را فقط مصالح اجتماعى حاضر يا نسل آينده محدود مىكند و در اين
زمينه، تدابيرى اتخاذ كرده است كه به احساس محروميت و ناكامى و سركوب شدن اين
غريزه نينجامد. متأسفانه دانشمندى مثل برتراند راسل كه از عقايد مسيحيت و بودايى و
... در اين زمينه انتقاد مىكند، درباره اسلام، سكوت اختيار كرده است. راسل، همين
قدر مىگويد كه كليه بانيان مذاهب، به استثناى محمّد و كنفوسيوس- اگر بتوان مسلك
او (كنفوسيوس) را مذهب ناميد- توجّهى به اصول سياسى و اجتماعى نداشته، كوشيدهاند
تكامل روح را از راه اشراق، تفكّر و فنا فراهم كنند.
شهيد
مطهرى، اضافه مىكند:
بههرحال،
از نظر اسلام، علاقه جنسى، نه تنها با معنويت و روحانيت منافات ندارد، بلكه جزو
خوى و خلق انبياست. در حديثى مىخوانيم: «من أخلاق الأنبياء حبّ النّساء». رسول
اكرم صلّى اللّه عليه و اله و ائمّه اطهار عليهم السّلام طبق آثار و روايات
فراوانى كه رسيده است، محبّت و علاقه خود را به زن، در كمال صراحت اظهار
مىكردهاند.[1]
2.
لازم دانستن ارضاى نياز جنسى
باتوجّه
به وجود غريزه جنسى و طبيعى بودن تمايل و علاقه جنسى، بايد ارضاى اين نياز را لازم
بدانيم و نهتنها از ظهور آن در سطح هوشيارى، جلوگيرى نكنيم، بلكه درصدد
فراهمسازى شرايط ارضاى آن نيز برآييم؛ زيرا سركوب كردن غريزه جنسى، بيمارىهاى
روانى و انحرافات جنسى را به دنبال دارد. فرويد در اين زمينه مىنويسد:
نبايد
آنچه را كه در سرشت ما حيوانى است، فراموش كنيم. اين، آرمانى نيست كه ما ارضاى
جنسى فرد را رها سازيم و به فراموشى بسپاريم. ما نبايد از اينكه تمايلات جنسى خود
را بدين دليل كه توانستهايم غرايز حيوانيمان را تخفيف دهيم و يا به كلى محو
سازيم، شادمان باشيم!
بىترديد،
هميشه و بهگونهاى گسترده، تمدّن، خواهان دگرگونى عوامل