responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 283

همسرش آميزش نمايد؛ چون هم از نظر روانى و لذّت بردن بيشتر زوجين، خوشايندتر است و هم از مبتلا شدن به اختلالات روانى فرزندى كه به دنيا مى‌آيد، پيشگيرى مى‌كند. لذا پيامبر صلّى اللّه عليه و اله مى‌فرمايد:

يكره أن يغشى الرّجل المرأة و قد احتلم حتّى يغتسل من احتلامه الّذى رأى، فإن فعل فخرج الولد مجنونا فلا يلومنّ إلّا نفسه.[1]

كراهت دارد مردى كه محتلم شد، پيش از اين‌كه غسل كند، با همسرش نزديكى كند، و اگر اين كار را كرد و فرزندش ديوانه شد، كسى را جز خودش ملامت نكند.

پيامبر صلّى اللّه عليه و اله در حديث ديگرى، تكرار آميزش بعد از شست‌وشو و وضو گرفتن را بدون اشكال مى‌داند و به تأثير روانى آن در لذّت و نشاط زوجين پرداخته، مى‌فرمايد:

إذا أراد أحدكم العود، فليتوضّأ فإنّه أنشطّ للعود.[2]

هنگامى كه يكى از شماها مى‌خواهد براى بار دوم آميزش كند، شست‌وشو كند و وضو بگيرد. به درستى كه اين وضو براى آميزش دوباره، باعث نشاط بيشترى مى‌شود.

ايشان در بيان ديگرى بر وضو بين دو آميزش تأكيد مى‌كند و مى‌فرمايد:

إذا أتى أحدكم أهله ثمّ أراد أن يعود فليتوضّأ بينهما وضوءا.[3]

هنگامى كه يكى از شماها با همسرش آميزش مى‌كند، سپس مى‌خواهد دوباره نيز انجام دهد، بايد بين آن‌دو آميزش، وضو بگيرد.

چهارم. خوددارى از آميزش در حالت ايستاده‌

از امورى كه همسران را از حالت روانى- عاطفى عاشقانه انسانى بيرون مى‌برد و


[1]. كتاب من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 404، التهذيب، ج 7، ص 412، ح 1646؛ وسائل الشيعة، ج 20، ص 139.

[2]. السنن الكبرى، بيهقى، ج 1، ص 204؛ صحيح ابن خزيمة، ج 1، ص 110.

[3]. سنن الترمذى، ج 1، ص 94؛ السنن الكبرى، بيهقى، ج 1، ص 204.

نام کتاب : تربيت جنسى: مبانى، اصول و روشها از منظر قرآن و حديث نویسنده : فقيهى، على نقى    جلد : 1  صفحه : 283
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست