responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 98

است؛ يا پزشكى كه هم در شركت‌هاى توليد و توزيع دارو سهيم است و هم در وزارت بهدارى شاغل است و بر توليد و توزيع دارو نظارت مى‌كند. اين افراد به شدت در معرض سوء استفاده از موقعيت و امكانات دولتى در جهت منافع شخصىِ خود هستند. ستاد رسيدگى به شكايات، در حال رسيدگى به اين گونه موارد نيز مى‌باشد.

كار ستاد پيگيرى فرمان انقلابى و تاريخى حضرت امام، اين نيست كه افراد متخلف را يك به يك پيدا كند و تخلفّات آنها را مورد تعقيب و جستجو قرار دهد؛ زيرا در اين صورت، ستاد تبديل به دادگاهى مى‌شود كه هر روز تنها مى‌تواند به پرونده يك يا دو نفر رسيدگى نمايد؛ بلكه وظيفه اين ستاد، اين است كه جريان‌هاى تخلّف از قانون را رسيدگى كند و آنها را نابود سازد.

البته ممكن است در ضمن رسيدگى به يك جريان انحرافى، چند نفرى هم دستگير شوند؛ اما هدف اصلى ستاد، نابود كردن جريان‌هاى انحرافى است، نه دستگير كردن منحرفان و قانون‌شكنان. رسيدگى به تخلفات و جرايم، وظيفه دادگاه‌هاى كيفرىِ يك و دو و دادگاه‌هاى عمومى و دادگاه‌هاى انقلاب و برخى جاهاى ديگر است.

من گزارش فعاليت‌هاى يك ماهه ستاد را خدمت حضرت امام ارائه كردم و ان‌شاءالله اين گزارش پس از تكميل، در اختيار همه شما امت قهرمان قرار خواهد گرفت تا به طور دقيق از فعاليت‌هاى يك ماهه اين ستاد مطلع شويد.

زمانى ما با ليبرال‌ها، ملى گراها و غرب‌زده‌ها روياروى بوديم. اختلاف ما با آنها مبنايى و ريشه‌اى بود؛ زيرا آنها مى‌گفتند:

جمهورى اسلامى، نه. امّا الحمد للّه اين مشكل، امروز در كشور ما برطرف شده است و همه مسئولان و مردم مى‌گويند:

جمهورى اسلامى آرى، نه يك كلمه زياد و نه يك كلمه كم.

اين همه انبوه جمعيت، اين مردم حاضر در صحنه، به قيمت خون خود و به قيمت خون عزيزانشان، خواهان اجرا و تحقق حكومت اسلامى هستند. بنا بر اين ما از نظر توافق عمومى در مورد جمهورى اسلامى، هيچ مشكلى نداريم.

ما با وجود رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامى كه فقيهى متبحر و توانا هستند و با وجود گروه فراوانى از فقها و كارشناسان دينى و فقه غنى اسلام و منابع فراوان از روايات و احاديثِ ائمه معصومين عليهم السلام، در تعيين احكام اسلام نيز مشكلى نداريم.

تنها مشكل ما چگونگى اجراى احكام و قوانين اسلامى است؛ اما با وجود توافق همه مردم ما در باره لزوم اجراى قوانين اسلامى و با وجود علم ما به قوانين اسلامى، بايد به تكليف الهىِ خود عمل كنيم و خواسته‌هاى مردم را تحقق بخشيم.

خدايا! حال كه ارمغانِ آسمانىِ حكومت اسلامى را به ما لطف و عنايت فرموده‌اى، توان اداره اين حكومت بر اساس احكام و قوانين اسلامى را هم به ما عطا كن تا اين انقلاب، اميدبخشِ مستضعفان و محرومانِ جامعه باشد.

هنوز مسئله ما، جنگ است. اگر ما مسئله جنگ را به گونه‌اى صحيح، بر اساس منافع خودمان حل نكنيم؛ ساير مشكلات كشور ما نيز برطرف نخواهند شد. همه شما مردمِ حاضر در صحنه كه اكنون در اينجا هستيد، گروهى از فرزندان و برادران يا ساير خويشاوندانتان در جبهه هستند.

براى ما هيچ راهى باقى نمانده است جز آن كه تا آخرين قطرات خونمان را در طَبَق اخلاص بگذاريم و بگوييم: خدايا! ما تا مسئله جنگ را به نفع اين ملت مستضعف‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 98
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست