responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 752

ارائه نفرمودند؟! چرا اين افراد به آن اطلاعيه توجه نمى‌كنند؟

فرد معمّمى خدمت حضرت امام عرض كرده بود: فلان آقا، ارادتمندِ خوئى است. او را ترويج مى‌كند و وجوهات شرعى براى او مى‌فرستد. آن فرد معمّم خيال كرده بود كه اگر اين حرف‌ها را بزند، حضرت امام عليه آن آقا تحريك مى‌شود.

اما حضرت امام از شنيدن اين سخنان بسيار برآشفته بود و گفته بود: من اكنون فهميدم كه تو آدم بسيار بدى هستى. چرا گفتى «خوئى»؟ آيا تو نمى‌دانى كه ايشان مرجع تقليد هستند؟ چرا به يك مرجع تقليد توهين مى‌كنى؟ ثانياً مگر من اينجا نشسته‌ام كه مقلدين يا پول مراجع ديگر را جذبِ خودم كنم؟ اين چه حرفى است كه شما مى‌زنى؟

اين برخورد حضرت امام راحل شاهد زيادى هم دارد.

افرادى كه براى تضعيفِ شخصيّت حضرت آيت اللّه خوئى به يك جمله‌اى تمسّك مى‌كنند، چرا اين برخوردهاى حضرت امام را نمى‌بينند؟

همچنين حضرت امام خمينى رحمه الله در برابر علم و تقوا و شخصيّتِ حضرت آيت اللّه سيّد احمد خوانسارى خضوعِ فراوان داشتند.

حضرت آيت اللّه سيّد احمد خوانسارى، از نظر علم و تقوا از نوادر روزگار بودند.

با اين حال، بعضى از افراد تندرو به شخصيّتِ ايشان اهانت مى‌كردند و مى‌گفتند: ايشان در جريانِ شهادتِ عماد، فلان چيز را به شاه نوشته است.

ما بايد از اشتباهات گذشته خود درس عبرت بگيريم. آنها را جبران كنيم و مواظب باشيم كه مبادا مانند آن اشتباهات را تكرار كنيم.

خداوند حضرت آيت اللّه العظمى خوئى را نگه داشت تا با آن وضعِ مظلومانه فوت كند و دفن شود تا كسانى كه گاهى نفهميده و از روى اشتباهْ چيزى عليه ايشان بر زبان جارى مى‌كردند، قدرى به شخصيّتِ ايشان پى ببرند و از اهانت كردن به ايشان خوددارى كنند. گستاخى و اهانت كردن به چنين شخصيّت‌هايى از اخلاق اسلامى بسيار دور است.

اكنون كه سخن به اينجا رسيد، من چند جمله‌اى هم در باره مظلوميّتِ حوزه‌هاى علميّه و روحانيون و طلبه‌ها خدمتِ شما عرض مى‌كنم.

طلبه‌ها در طول انقلاب، خدمات فراوانى انجام دادند كه به هيچ وجه، فراموش شدنى نيست. گروه گروه به جبهه رفتند، خون دادند و شهيد شدند. اينها اسوه هستند. همه مى‌دانند كه خدماتى كه مساجد و روحانيّت به انقلاب كرده‌اند، آن قدر زياد است كه نمى‌توان آن را از تنه انقلاب جدا كرد.

بعضى وقت‌ها حرف‌هايى شنيده مى‌شود و چيزهايى در مورد طلبه‌ها گفته مى‌شود كه خداوند از اين حرف‌ها، ناراضى است.

مثلا گفته مى‌شود: طلبه‌ها كمتر شهيد داده‌اند؛ در حالى كه بسيارى از آنها در طول انقلاب و جنگ تحميلى به شهادت رسيدند و عكس‌ها و وصيّت‌نامه‌ها و خدمات آنها در همه جا موجود است.

حال اگر كسى براى خريدنِ نان به نانوايى رفته و كمى دير به او نان داده‌اند يا قيمت مرغ يا تاكسى گران شده و بگويد: اين چه رژيمى است؟ اين مشكلات تقصير آخوندها است.

اين قبيل حرف‌ها سبب مى‌شود كه خداوند نعمت‌هايش را از انسان بگيرد. كفران نعمت نتيجه خوبى ندارد.

من جمله ديگرى را هم خدمتتان عرض مى‌كنم كه خداوند شاهد است كه اين جمله را با بى‌ميلى خدمتتان عرض مى‌كنم و قلب من تمايل به اين جمله ندارد.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 752
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست