responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 714

شهادت حضرت زهراى مرضيه احتمالًا در چنين روزهايى صورت گرفته و هفته گذشته مصادف با سالگرد شهادت ايشان بوده است.

شهادت زهراى مرضيه عليها السلام، عالَم اسلام، خاندان پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و على عليه السلام و حسن عليه السلام و حسين عليه السلام را داغدار كرد.

من سالگرد اين مصيبت بزرگ را به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله، ائمه هُدى‌ عليهم السلام و همه مسلمانان تسليت عرض مى‌كنم. ان‌شاءالله خداوند، همه ما را از مقيمان آستان و دربارِ ائمه هدى‌ قرار دهد.

انقلاب اسلامى ما، اهداف والا و آرمان‌هاى بسيار ارجمندى داشته و تا كنون سرمايه‌گذارى‌هاى بسيار عظيمِ جانى و مالى مانند شهدا، مفقودين، اسرا و خسارات مالى در راه رسيدن به اين اهداف بلند، صورت گرفته است. همچنين طرفداران انقلاب براى تحقق بخشيدن به اهداف انقلاب، سختى‌ها و رنج‌هاى فراوانى تحمل كرده‌اند.

با توجه به اين اهداف و سرمايه‌گذارى‌هايى كه در راه رسيدن به آنها صورت گرفته و با توجه به شرايط آشوب‌زده و حساس و خطرناكِ امروز دنيا، به نظر مى‌رسد كه بسيار ضرورى است كه همه ما هر چه سريع‌تر با قدم‌هاى بلند و نيروهاى بسيج شده، با همت و كوشش و استفاده از همه امكانات، تلاش كنيم تا در دهه دوم انقلاب، همه ابعاد جامعه خود را اسلامى نماييم.

همه ما بايد تلاش كنيم تا قبل از پايان دهه دومِ انقلاب، همه ابعاد جامعه و زندگى خود يعنى سياست، اقتصاد، تعليم و تربيت، روابط خانوادگى، آداب و رسوم، فرهنگ و خلاصه همه چيزمان را اسلامى كنيم؛ به گونه‌اى كه به جرأت بتوانيم بگوييم كه ما اسلام را در جامعه خود تحقق بخشيده‌ايم.

الحمد للّه انقلاب ما تا كنون دستاوردهاى مادّى و معنوىِ بسيار زيادى داشته است؛ اما عالى‌ترين و مهم‌ترين هدف انقلاب، اجرا كردنِ احكام و رهنمودهاى اسلام در جامعه بوده است.

در اوايل انقلاب، گروهى تلاش مى‌كردند تا نام نظام ما، «جمهورى اسلامى» گذاشته نشود؛ بلكه «جمهورى خلق» يا «جمهورى» تنها يا «جمهورى دمكراتيك» ناميده شود. اما حضرت امام راحل فرمودند:

جمهورى اسلامى، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد.

البته ايجاد رفاه براى مردم و برطرف كردنِ كمبودهاى زندگى مادّىِ آنان نيز از اهداف امام خمينى رحمه الله بود؛ اما هدف عالىِ ايشان، اجراى احكام اسلام در جامعه بود.

در دهه اولِ انقلاب، شرايط اجتماعى و مشكلات مختلفْ مانند جنگ تحميلى به ما اجازه ندادند كه بتوانيم اسلام را به طور كامل در جامعه اجرا كنيم. ان‌شاءالله در دهه دومِ انقلاب بايد كمرِ همّت ببنديم، دست به دستِ هم دهيم و همه با هم اسلام را در جامعه تحقق بخشيم تا ان‌شاءالله در پايان دهه دومِ انقلاب بتوانيم بگوييم الحمد للّه ما به هدف اصلىِ خود دست يافتيم و اسلام را در جامعه متحقق كرديم.

اهداف اصلاحات اجتماعىِ مورد نظرِ ما به دو دسته تقسيم مى‌شوند: اهداف انسانىِ عمومى و اهداف خاصّ اسلامى‌

اهداف انسانىِ عمومى، مانند امنيت اجتماعى، امنيت جانى، امنيت شغلى، امنيت حيثيتى، مبارزه با فساد ادارى، احترام به حقوق اشخاص، احترام به قانون، سوادآموزى، اشتغال، عفت عمومى، توزيع عادلانه ثروت در جامعه و ... اينها اهدافى هستند كه هر حكومتِ متعارَفى به دنبال دستيابى به آنها است.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 714
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست