responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 591

اميدوارم ان‌شاءالله خداوند تا آخرين مرحله، رحمت و عنايات خود را ادامه دهد و اين مردم را مشمول رحمت خود بگرداند!

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ اذا جاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ وَ رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فى‌ دينِ اللَّهِ افْواجاً فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبّكَ وَ اسْتَغْفِرْهُ انَّهُ كانَ تَوّاباً[1]

خطبه دوم‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ وَ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلى‌ سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنا ابِى الْقاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِىٍّ اميرِ الْمُؤْمِنينَ وَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَيِّدَةِ نِساءِ الْعالَمينَ وَ عَلَى الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ عَلِىِّ بْنِ مُوسى‌ وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِىٍّ وَ عَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِىٍّ وَ الْحُجَّةِ الْقائِمِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِىِّ صَلَواتُ اللَّهِ وَ سَلامُهُ عَلَيْهِمْ اجْمَعينَ.

اين روزها مصادف با سالروز اربعين سيد الشهدا عليه السلام و روز بيست و هشتم صفر سالروز شهادت رسول اكرم صلى الله عليه و آله و حضرت امام حسن و امام رضا عليهما السلام است. اين روزها، روزهاى عزاى اهل‌بيتِ عصمت و طهارت است.

من اين ايام را به شما عزيزان و همه شيعيان جهان تسليت عرض مى‌كنم. اميدوارم ان‌شاءالله خداوند همه ما را از پيروان و شيعيان اهل‌بيت رسول الله صلى الله عليه و آله محسوب بفرمايد.

وزارت آموزش و پرورش به مناسبت پايان تعطيلات تابستانى، نامه‌اى در باره همكارى اولياى دانش‌آموزان با مدرسه براى ما فرستاده است كه در نماز جمعه قرائت شود.

ظاهراً اين نامه براى همه ائمه جمعه فرستاده شده است.

من تذكرى در باره مطالبِ اين نامه خدمتِ شما عرض مى‌كنم؛ اما اصل نامه، مفصّل است و بايد به وسيله راديو و تلويزيون يا ساير رسانه‌ها منتشر شود و در اختيار مردم قرار گيرد.

همه ما مى‌دانيم كه خطراتى دانش‌آموزان پسر و دخترِ ما را تهديد مى‌كند. دست‌هاى افرادى در داخل و خارجِ مدرسه، دانش‌آموزان را به منكرات و مواد مخدر دعوت مى‌كنند، تا آنها را به انحراف بكشانند.

بنا بر اين همكارىِ خانه و مدرسه در مسائل مختلف و خصوصاً در مسائل تربيتى، بسيار ضرورى است.

پدران و مادران و مسئولان خانواده‌ها بايد در مورد آموزش و پرورشِ فرزندانشان احساس مسئوليتِ بسيار عميقى بكنند؛ زيرا هر كس به هيچ چيز هم علاقه نداشته باشد، حد اقل به خود و فرزندانش علاقه دارد.

ممكن است برخى افراد فكر كنند كه مدرسه مسئول است كه فرزندانِ آنها را از نظر علمى، همچون ابوعلى سينا تربيت كند و از نظر تقوا و اخلاق، به درجاتِ عالى برساند.

اما بايد توجه كنيم كه مدارس هر قدر هم كه حُسن نيت داشته باشند، و فعاليت و ابتكار و تلاش نمايند، به تنهايى نمى‌توانند به نتيجه برسند.

همكارى خانواده‌ها با مدارس، بسيار ضرورى است و بايد جزو برنامه روزانه زندگىِ ما باشد. ما هر روز و هر هفته، بايد مقدارى از وقتمان را براى تماس با مسئولانِ مدارس اختصاص دهيم.

بايد با مسئولان مدرسه، همكارى و همفكرى كنيم. بايد گزارش فعاليت‌هاى فرزندانمان را به آنها بدهيم و از آنها رهنمود و دستور بگيريم و مسئولان مدرسه هم وقتى ديدند كه خانواده‌اى در مورد تربيت فرزندش فعال است، آنها هم حتماً احساس مسئوليتِ بيشترى مى‌كنند. ان‌شاءالله همكارى با مسئولان‌


[1]- سوره نصر( 110).

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 591
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست