responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 583

پيروزى ما در برابر مشكلات مختلف مانند جنگ تحميلى، لطف، نعمت و عنايتِ خداوند بود؛ اما ما نمى‌توانيم تلاش‌هاى مسئولان كشورمان را در اين راه ناديده بگيريم.

پيروزى ما در اين جنگ و در برابر ساير مشكلات، نتيجه لطف و عنايت خداوند بود؛ اما خداوند اگر به كسى لطف مى‌كند، خويشاوندِ كسى نيست. خداوند به لياقت و شايستگىِ مردم نگاه مى‌كند. هر گاه مى‌بيند گروهى از مردم به سوى او قدم بر مى‌دارند و در راهِ او فداكارى مى‌كنند، به آنها عنايت مى‌كند.

مسئولان كنونىِ كشورمان هم با مشكلات مختلفى دست به گريبان هستند.

بخصوص رئيس جمهور محترم كشورمان كه مدتى است، مشغول مذاكره با سران عراق است. شما نامه‌هاى مبادله شده بين رئيس جمهور ايران و عراق را ديديد و مطالبِ آنها را شنيديد. تا كنون مذاكرات خوبى صورت گرفته است.

اثبات حقوق ايران و پذيرش مجددِ عهدنامه 1975 ميلادى از سوى عراق، با لطف و كمكِ خداوند انجام شد. اما تلاش‌ها و زمينه‌سازى‌هاى مسئولان كشور براى اين كار را هم نبايد ناديده گرفت. مسئولان كشور تحتِ رهبرىِ مقام معظّم رهبرى، اين كار مهم را به نتيجه رساندند. الحمد للّه خداوند هم عنايت خود را شامل حال آنها و ما و همه مردمِ منطقه فرمود. (تكبير نمازگزاران)

امروز ديگر عهدنامه 1975 ميلادى كاملًا پذيرفته شده و هيچ نزاعى در مورد آن وجود ندارد. قبل از اينكه نامه صدام در مورد پذيرش قرارداد 1975 به دست مسئولان ايرانى برسد، عراقى‌ها نامه‌اى حاوىِ پذيرش و تعهدِ آنها در باره قرارداد 1975 به سازمان ملل فرستادند و گفتند: اين تعهدنامه را در شمار اسناد سازمان ملل ثبت كنيد و به دنيا اعلان نماييد.

عراقى‌ها اين روزها در حال عقب‌نشينى از ادعاهاى تجاوزگرانه خود عليه ايران هستند.

الحمد للّه كه ما در زمان حيات خود، زدوده شدنِ لكه تجاوز صدام به كشورمان را مشاهده كرديم.

ما بايد امروز از تهِ قلب به عزيزانى كه هفت الى هشت سال يا بيشتر و يا كمتر، اسير زندان‌هاى صدام بوده‌اند، خير مقدم بگوييم.

اين اسراى عزيز، سال‌ها با شرايط بسيار سخت، دور از خانه و زندگى و زن و فرزندان خود به سر بردند.

برخى از اسرا وقتى كه اسير شدند، فرزند شيرخواره‌اى داشتند كه اكنون به مدرسه مى‌رود، اما هنوز پدرش را نديده است.

اكنون الحمد للّه اسراى عزيز ما به كشورمان باز مى‌گردند. بازگشتِ اين عزيزان را به خانواده‌هايشان تبريك مى‌گوييم. ما بايد از اين عزيزان استقبال و قدردانى كنيم. ملت ايران بايد در مقابلِ اين سختى‌هايى كه اين عزيزان تحمل كرده‌اند، پاداش شايسته‌اى به آنها بدهد.

امروز براى ما روز بسيار خوبى است.

مدت‌ها است كه ما چنين روزى نداشته‌ايم. امام و رهبر بزرگِ ما در راه دفاع از اسلام و استقلال كشور، آن همه خونِ دل خورد و جامِ زهر را نوشيد؛ اما خواستِ خداوند چنين بود كه ايشان قبل از فرا رسيدنِ چنين روزى به ملأ اعلى رفته باشند.

خداوند حضرت امام رحمه الله را بيامرزد كه هر چه داريم از بركتِ وجود و خلوص و دعاى آن بزرگوار داريم.

صدام چرا به كويت تجاوز كرده است؟

روزى من در اينجا سخنى گفتم كه همه آن را نقل كردند. من به كويت گفتم: كويت! تو هم؟! حالا نمى‌دانم، امير كويت، آن روز و آن سخن را به ياد دارد يا نه؟

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 583
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست