responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 553

درود مى‌فرستم.

اين روزها مصادف با سالروز شهادت استاد شهيد حضرت آيت الله مرتضى مطهرى است. هر چند فرصتْ كم است، نتوانستم نامى از ايشان نبرم.

استاد شهيد مرتضى مطهرى، انسانى بسيار پر بركت بود كه پس از شهادتش، نظيرى برايش نيافتيم و هميشه جايش در جامعه ما خالى بود. حضرت امام رحمه الله در عزاى او زار زار گريست و فرمود: من نوشته‌هاى او را ديده‌ام.

همه نوشته‌هاى او قابل استفاده است.

مرحوم استاد شهيد مطهرى سهمى بسيار بزرگ در انقلاب داشت. خدايش بيامرزاد و در پناه رحمت خود در جوار پيغمبر و ائمه هدى‌ عليهم السلام قرار دهد.

در روزهاى آينده، سالروز بزرگ‌ترين عزا و مصيبتِ ما فرا مى‌رسد؛ مصيبتى كه قلب‌ها را به تپش وا مى‌دارد و خاطره‌هاى گذشته را زنده مى‌كند. دل‌ها را مى‌سوزاند و اشك‌ها را جارى مى‌كند.

آرى! يك سال از رحلت امام بزرگوار ما گذشت و سالروز وفات ايشان در پيش است.

در اين يك سال، خداوند رحمتِ خود را بر ما نازل فرمود و كشور و ملت و انقلاب و سرزمين و عزّتِ ما را حفظ كرد. در عرضِ اين يك سال، ما همواره خودمان را در زير سايه حضرت امام مى‌ديديم و از او الهام مى‌گرفتيم و تلاش مى‌كرديم كه راه ما راه او و حرفِ ما، حرفِ او و خواسته ما، خواسته او باشد.

خداوند، حضرت امام رحمه الله را رحمت كند و بيامرزد و به ما آن توفيق را عطا كند كه تابعين و ره‌پيمايانِ با وفاى راه انقلابِ او باشيم.

اين روزها در كشور ما برنامه مبارزه با منكرات مطرح است. من هم مطالبى پيرامونِ آن، خدمتتان عرض مى‌كنم. ديروز نيز برخى از مسئولان كشور را ملاقات كردم و اين مطالب را خدمتِ آنها هم عرض كردم.

مبارزه با منكرات، ريشه قرآنى دارد و جزو آن دسته از برنامه‌هاى اسلامى است كه از اولين سال‌هاى بعثت، آغاز شده و تا كنون ادامه يافته است.

دين اسلام، اهميت بسيار زيادى به مبارزه با منكرات، داده است. دين اسلام براى منكرات، جزاهايى تعيين كرده كه در سيستم‌هاى حقوقى ديگر، نظير آن هم ديده نمى‌شود.

بخش عظيمى از فقه اسلام يعنى كتاب‌هاى قضا، قصاص، حدود، ديات و تعزيرات، مربوط به بخش جزائياتِ اسلام هستند.

اسلام براى كسانى كه همجنس‌بازى مى‌كنند، شديدترين مجازات‌ها را تعيين كرده است. البته اين حكم نسبت به مردانِ همجنس‌باز، اجماعى است ولى نسبت به زنان همجنس‌باز، بين فقها مشهور است؛ امّا به اجماع نرسيده است.

آيا مى‌دانيد اسلام چه مجازاتى براى افراد همجنس‌باز تعيين كرده است؟ پس از اينكه به طور شرعى ثابت شد كه فردى همجنس‌باز است، او را به حالتِ ايستاده نگه مى‌دارند و با شمشير به او ضربه مى‌زنند و به دو قسمتش مى‌كنند، يا اينكه گردنش را مى‌زنند، يا اينكه از بالا او را به پايين پرتاب مى‌كنند، بَلَغَتْ مِنْهُ ما بَلَغَتْ. پس از اينكه فردِ همجنس‌باز به وسيله يكى از آن سه مجازاتْ كشته شد، جنازه او را در وسطِ هيزم مى‌گذارند و آن را مى‌سوزانند.

يا اينكه او را به بالاى كوه مى‌برند و از آنجا پرتاب مى‌كنند. سپس قطعات جنازه را جمع‌آورى مى‌كنند و آتش مى‌زنند. يا اينكه چاله‌اى حفر مى‌كنند و در آن چاله، آتش مى‌افروزند و مجرم را زنده زنده در آتش مى‌اندازند.

اسلام براى هيچ يك از جرايم، چنين مجازاتى را تعيين نكرده است.

در زمان خليفه اول يا دوم، فرد همجنس‌بازى را دستگير كردند. خليفه از

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 553
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست