responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 481

مناسب است كه هر سال، حد اقل يك بار چنين مراسمى را برگزار كنيم.

همچنين به شكرانه عنايات پروردگار، در دوران پر افتخارِ جنگ تحميلى كه آن همه توان و قدرت و مقاومت به اين امت اسلامى داد كه بار سنگينِ جنگ تحميلى را تا آخر به دوش بكشند و اميد دشمنان اسلام را به يأس مبدّل سازند و در همه صحنه‌ها به فضلِ پروردگار، رو سفيد جلوه كنند، به شكرانه اين مناسبت‌ها نيز بزرگداشت هفته دفاع مقدس، بسيار لازم و ضرورى است.

مخصوصاً در اين هفته بايد پيشرفت‌هاى نيروهاى دفاعىِ ما عرضه شود و قدرت‌هاى دنيا از زبان مسئولان محترمِ ما بشنوند كه به فضل پروردگار، امت انقلابى ايران در طىّ زمان، با تحمل سختى‌هاى زياد، پيشرفت‌هاى فراوان كرده‌اند و حتى يك قدم از موضع انقلابىِ خود، عقب نخواهد گذاشت.

(تكبير نمازگزاران)

هنوز برخى از دشمنان ما بر مواضع خصمانه و بى منطقِ خود اصرار مى‌ورزند و فكر مى‌كنند كه بالاخره امت مسلمان و مسئولان ايران به ستوه خواهند آمد و تسليمِ آنها مى‌شوند. در هفته دفاع مقدس، اين دشمنانِ ما بايد از زبان مسئولان ما بشنوند كه ما تا كنون در فكر و عمل و آمادگى دفاعى، يك قدم از اهداف خود عقب ننشسته‌ايم و نخواهيم نشست. (تكبير نمازگزاران)

برادر عزيزمان جناب حجة السلام و المسلمين هاشمى رفسنجانى رئيس جمهور بسيار محترم و عزيز در سخنرانى رژه، مطالب لازم در باره هفته دفاع مقدس را بيان كردند.

بنا بر اين، من به ذكر همين مقدار اكتفا مى‌كنم.

امروز مى‌خواهم از اين فرصتِ روز جمعه و روز اربعين حسينى در كنار تربت پاك حضرت امام رحمه الله و در كنار اين رژه پر شكوه نيروهاى مسلح و در محضر اين جمعيت انبوه، در باره حفظ وحدت اسلامى و قومىِ خودمان برايتان صحبت كنم.

حفظ وحدت اسلامى و قومى براى ما يك موضوعِ بسيار لازم و ضرورى و حساس است و مى‌تواند مبناى بسيارى از مسائل اجتماعىِ ديگرِ ما باشد.

ما بايد در جبهه داخلى، وحدت خودمان را حفظ كنيم و اگر اين كار را نكنيم، مراحل بسيارى از موفقيتْ دور خواهيم بود. برادران و خواهران عزيز! من فكر خودم در باره حفظ وحدت را خدمتِ شما عرض مى‌كنم.

اگر نظر من در اين باره اشتباه است، به من تذكر بدهيد. من حاضرم اشتباهِ خودم در اين باره را بپذيرم و فكر خودم را اصلاح كنم؛ اما فكر نمى‌كنم كه اشتباه كرده باشم.

كشور ما مرحله بازسازى و دوران پس از جنگ را مى‌گذراند. همه مى‌دانند كه اين مرحله براى همه ملت‌ها، يك مرحله بسيار سخت و سنگين و پر مشقت است.

ما نيز مانند مردم ديگر كشورهاى دنيا، داراى بعضى مشكلات اجتماعى هستيم.

مشكلات اقتصادى فراوانى داريم كه براى همه ما قابل لمس است.

همچنين ما با بعضى از مشكلات سياسى روبرو هستيم. يكى از اصول انقلاب ما، اصل «نه شرقى، نه غربى» است. باتوجه به اين اصل، دنياى استكبار لحظه‌اى ما را راحت نخواهد گذاشت و به ما اجازه نخواهد داد تا به آسودگى راهى نو در دنيا آغاز كنيم و در پيش بگيريم؛ بلكه به شكل‌هاى مختلف با ما مبارزه مى‌كنند و براى ما مشكل‌تراشى مى‌كنند.

مشكلات ناشى از جنگ نيز هنوز پايان نيافته است. ما اكنون در دوران آتش‌بس و در برزخِ ميان جنگ و صلح زندگى مى‌كنيم.

هنوز وارد دوران صلح نشده‌ايم.

مشكلات ادارى، فساد اجتماعى و ساير عقب‌افتادگى‌هايى كه از دوران طاغوت براى ما

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 481
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست