responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 467

تنها شفاهاً به آنها قول داد كه به قطارها دستور دهد تا در هنگام نماز، يك ربع ساعت توقف كنند. اما در عمل، قطارها بيشترِ اوقات نگه نمى‌داشتند.

ما آن روز را ديديم؛ امروز را هم مى‌بينيم كه در فرودگاه پاريس براى مسلمانان نمازخانه درست كرده‌اند، تا مسلمانان بتوانند در آنجا نماز بگذارند. ببين تفاوت ره از كجا است تا به كجا!

ما آن روز را ديديم كه حضرت آيت الله العظمى قمى ماه‌ها در تهران توقف كرد و از رضاخان اجازه ملاقت خواست تا در ملاقات با او از حجاب شرعىِ زن‌ها دفاع كند و به او بگويد با حجاب شرعىِ زن‌ها كارى نداشته باش. اما رضاخان حتى پس از چند ماه معطل شدنِ حضرت آيت الله العظمى قمى، به ايشان اجازه ملاقات نداد.

بعدها از حضرت آيت الله العظمى قمى پرسيده بودند، شما به چه منظور از رضاخان اجازه ملاقات خواسته بوديد؟ ايشان فرموده بودند: مى‌خواستم از رضاخان بخواهم كه با حجاب شرعىِ زن‌ها كارى نداشته باشد.

به حضرت آيت الله العظمى قمى عرض كرده بودند: اگر رضاخان حرفِ شما را قبول نمى‌كرد، چه مى‌كرديد؟ فرموده بودند:

التماس مى‌كردم. گريه مى‌كردم. اگر آن را هم قبول نمى‌كرد، دست و پايش را مى‌بوسيدم.

اگر آن را هم قبول نمى‌كرد، به خِرخِره‌اش مى‌چسبيدم؛ يا او مرا مى‌كشت يا من او را مى‌كشتم.

به ايشان عرض كرده بودند: رضاخان چون از انگيزه شما براى اين ملاقات، آگاه بود، به شما اجازه ملاقات نداد.

ما آن روز را ديديم. امروز را هم مى‌بينيم كه الحمد للّه نظامى بر اساس ايمان، تقوا و دين بر پا شده است. اى خمينى! تو اين اقدامات را انجام دادى و رفتى.

اى خمينى! در اين مدت كه بى تو بر اين كشور گذشت، اين مردم عزيز، اين ياران جان بر كف و راستينِ تو، وارثان علم و تقوا و انقلابِ تو، مراسم عزادارى و تشييع جنازه‌اى بسيار با شكوه و عظمت براى تو برگزار كردند.

رسانه‌هاى گروهىِ دنيا در روزهاى اول و دوم، در برابر اين مراسمِ بى‌نظير خفقان گرفته بودند و مى‌خواستند بى تفاوت از كنار آن رد شوند؛ اما بالاخره غرور تمام دنيا شكسته شد و همگان در برابر عظمتِ تو، سرِ تعظيم فرود آوردند.

اماما! در اين مدت كه بى تو بر ما گذشت، شاگردانِ با وفا و ياران راستينت دور هم جمع شدند و براى اينكه جاى تو خالى نباشد، از ميان شاگردان عزيزِ تو كسى را كه سال‌ها با اعتماد، كار كرده بود و امتحانش را پس داده بود، يعنى آيت الله خامنه‌اى را برگزيدند. (صلوات نمازگزاران)

جهان استكبار به كمين نشسته بود و مى‌گفت: همين امروز و فردا است كه اين ملّايان به سر و كله هم مى‌زنند و كشور و انقلاب و نظام را نابود مى‌كنند. الحمد للّه آنها مأيوس و شرمند شدند و از افكارشان دست برداشتند. (تكبير نمازگزاران)

امام خمينى عزيز! (صلوات نمازگزاران) تو دستورِ تشكيل شوراى بازنگرى در قانون اساسى را دادى. اما اجل مهلت نداد تا نتيجه آن را ببينى. افراد مورد اعتمادِ تو با موفقيت دور هم جمع شدند و قوانين مورد نظر را تنظيم كردند.

امروز، روزى است كه مردم صديق، با وفا، فداكار، علاقه‌مند، هميشه در صحنه، آگاه و مسئول، پاى صندوق‌هاى اخذ رأى مى‌روند و ان‌شاءالله همه‌پرسى را با رأى مثبت و رئيس جمهور را با آراء بسيار بالا انتخاب مى‌كنند.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 467
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست