responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 461

كند و آنها هم بر زحمات شبانه‌روزى خود بيفزايند تا ان‌شاءالله شرّ قاچاقچيان و اشرار و اخلالگران به امنيت را از اين كشور بر كَنند.

در اينجا دعايى مى‌كنم و سخنانم را با اين دعا خاتمه مى‌دهم.

خدايا! خداوندا! از صميم قلب و از ته دل، با تو پيمان مى‌بنديم كه در پاسدارى از اسلام و قرآن و انقلاب، تا جان داريم، راه خمينى را دنبال كنيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم كه طبق پيام اماممان همه امكاناتمان را بسيج كنيم و تا زنده هستيم در خدمت مستضعفان و در جنگ با مستكبران باشيم.

خدايا! با تو پيمان مى‌بنديم و روح امامان را شاهد مى‌آوريم كه تا زنده هستيم، سرِ سازش با استكبار و شرق و غرب نداشته باشيم و سرِ تسليم در برابر آنها فرود نياوريم.

خدايا! توفيق، لطف و عنايت را از تو طلب مى‌كنيم.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ قُلْ يا ايُّهَا الْكافِرُونَ لَا اعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ وَ لَا انْتُمْ عابِدُونَ ما اعْبُدُ وَ لَا انَا عابِدٌ ما عَبَدْتُمْ وَ لَا انْتُمْ عابِدُونَ ما اعْبُدُ لَكُمْ دينُكُمْ وَ لِىَ دينٌ‌[1] و السلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته.

52 جمعه 6 مرداد 1368- دانشگاه تهران مهم‌ترين عنوان: مشروعيت انتخابات و اعتبار رأى اكثريت در اسلام‌

خطبه اول‌

بسم اللّه الرّحمن الرّحيم‌

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ بارِئِ الْخَلائِقِ اجْمَعينَ وَ الصَّلاةُ وَ السَّلامُ عَلى‌ سَيِّدِنا وَ نَبِيِّنا ابِى الْقاسِمِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ.

«عِبادَ اللَّهِ! اتَّقُوا اللَّهَ الَّذى‌ انْ قُلْتُمْ سَمِعَ وَ انْ اضمَرْتُمْ عَلِمَ.»[2]

بندگان خدا! پرهيزكار باشيد. تقوا پيشه كنيد. از خدا بترسيد. خدايى كه اگر با او حرف بزنيد، چيزى به او بگوييد يا چيزى از او بخواهيد، سخنِ شما را مى‌شنود و اگر نگوييد و سخنى در دلْ داشته باشيد، از دل‌هاى شما آگاه است.

«بادِرُوا الْمَوتَ الَّذى‌ انْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ ادْرَكَكُمْ وَ انْ اقَمْتُمْ اخَذَكُم.»[3]

به پيشوازِ مرگ بشتابيد. اگر از آن فرار كنيد، شما را در مى‌يابد و اگر بر جاى بايستيد (و از آن فرار نكنيد) شما را فرا مى‌گيرد.

امروز، روز برگزارى انتخابات است.

به همين مناسبت در باره انتخابات صحبت مى‌كنم. در باره انتخابات، از جهات مختلفْ مانند: لزوم شركت در انتخابات، فوايد شركت در انتخابات، زيان‌هاى بى‌تفاوتى در برابر انتخابات و شركت نكردن در انتخابات، مى‌توان بحث كرد.

به فضل پروردگار، بيشترِ اين جهاتِ بحث، به وسيله برادران و خواهران گرامى در رسانه‌هاى گروهى، مصاحبه‌ها و امثال آنها بيان و مطرح شده است.

به فضل پروردگار از صبح امروز تا كنون، مردم هميشه در صحنه ما از خواهران و برادران، در شهرها و روستاهاى مختلف در انتخابات شركت كرده‌اند. ان‌شاءالله به كورىِ چشم دشمنان، نتايجِ با شكوهِ‌


[1]- سوره كافرون( 109).

[2]-/ مجلسى، محمدباقر، بحار الانوار، ج 70، ص 283.

[3]-/ همان.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 461
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست