responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 460

آنچه به حج، قدر و منزلت مى‌بخشد و آن را حجّ ابراهيمى مى‌كند، فكر ابراهيم عليه السلام و راه ابراهيم عليه السلام است. محتواى حجّ ابراهيم گونه، تسليم در برابر خداوند و قربانى دادنِ فرزند و جنگ با نمروديان و مبارزه با شرك و رفتن به درونِ آتش است.

طاغوت حجاز، آل سعودْ جمعى از حجّاجِ خانه خدا را به جرمِ اين كه مى‌خواستند در خط ابراهيم عليه السلام حركت كنند و حجّ ابراهيمى به جاى آورند، به خاك و خون كشانْد.

آرى، اگر كسانى بخواهند براى خريدن تلويزيون و ضبط صوت و راديو و سوغاتى به مكه بروند، هر قدر تعدادشان زياد هم باشد، دولت سعودى براى اين افراد جا دارد.

اما وقتى نوبت به حجّاج ايرانى كه مى‌خواهند حجّ ابراهيمى به جاى آورند، مى‌رسد، دولت سعودى مى‌گويد: براى بيشتر از صد و پنجاه هزار نفر، جا ندارم.

بعد مى‌گويد: براى بيشتر از صد هزار نفر جا ندارم. بعد مى‌گويد: براى بيش از پنجاه هزار نفر جا ندارم. وقتى نوبت به حجّاج ايرانى مى‌رسد، دولت سعودى مى‌گويد:

آب ندارم، نان ندارم. خداوند ان‌شاءالله بى آب و نانشان بكند. به اميدِ آن روزى كه خداوند، اين نمروديانِ زمان، طاغوتِ مكه را به قهر و غضبِ خودش مبتلا سازد و او را به همان راهى بفرستد كه نمرود را فرستاد.

از خدا مى‌خواهيم به ما قدرت و توان و نيرو بدهد تا همان گونه كه طاغوت ايران را از ايران به دور انداختيم، لاشه طاغوت حجاز را از حرم خدا به دور بيندازيم. (تكبير نمازگزاران و شعار «تَبَّتْ يَدا ابى لهب، بريده باد دست فهد»)

در اينجا بر خود لازم مى‌دانم كه از امت شهيد پرورمان تشكر كنم. شركت شما امت شهيد پرور در مراسم تدفين و عزادارى حضرت امام و زيارت كردن‌هاى مكررِ شما از مرقد امام و تسليت گفتن‌هاى شما به بيت شريفِ حضرت امام و ديدارها و رفتن‌هاى شما به خدمت رهبر، واقعاً با شكوه و زيبا است.

حركت عظيم شما در عزادارىِ حضرت امام رحمه الله، داغى را كه از ارتحال حضرت امام بر قلب‌ها وارد شده، تسكين مى‌دهد و غبار اندوهِ رحلتِ ايشان را از دل‌ها مى‌كاهد.

همچنين از كسانى كه در كشورهاى لبنان، پاكستان، افغانستان، بنگلادش و ساير كشورها در ارتحال حضرت امام عزادارى كردند، تشكر مى‌كنم. مردمِ همه كشورهايى كه صداى انقلاب اسلامى و نظام جمهورى اسلامى به آنجا رفته و دل‌ها را به سوى خود جلب كرده، با برگزارى مراسم تظاهرات و فرستادن پيام تسليت به ايران يا آمدن به ايران، در عزادارى حضرت امام رحمه الله شركت نمودند.

خداوند به حقّ محمد و آل محمد به همه كسانى كه در بيرون از ايران در عزادارى حضرت امام شركت كردند، اجر جزيل عطا فرمايد.

همچنين در اينجا لازم مى‌دانم از دادگاه‌ها و دادسراهاى انقلاب و دادگاه‌هاى كيفرى و نيروهاى انتظامى كه صميمانه با آنها همكارى مى‌كنند و خودشان را به خطر مى‌اندازند و در اين راه، گاه مجروح و شهيد مى‌شوند، تشكر نمايم.

اين عزيزان، قاچاقچيانِ مواد مخدر، اشرار و اخلالگران در امنيت كشور را به شدت تعقيب مى‌كنند، آنها را به مجازات‌هاى شديد مى‌رسانند و امنيت كشور را برقرار مى‌كنند.

در محافل خارج از كشور نيز تلاش‌هاى اين عزيزان، يك مبارزه بسيار جدّى و مثبت تلقى شده است.

اميدوارم خداوند تا تأمين امنيت كامل براى اين امت اسلامى و پياده كردن قسط و عدل، توفيقِ خود را شامل حالِ عزيزان خدمتگزار در قوه قضائيه و نيروى انتظامى‌

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 460
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست