responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 428

پرونده‌ها، اعمال شده است.

در اين شهرها با روش جديد رسيدگى به پرونده‌ها، پرونده برخى از جنايت‌ها در عرض دو سه هفته مورد رسيدگى كامل قرار گرفته و حكمِ آن صادر شده است. پرونده‌هايى كه در اين شهرها با روش جديد، بررسى شده‌اند، مربوط به قتل، عمل شنيع لواط، تجاوز و قتل، سرقت مسلحانه، قتل، اغفال، عمل منافىِ عفت، تجاوز به عنف، درگيرى و زد و خورد مسلحانه، اعمال نفوذ، تشكيل باند فساد، كلاه‌بردارى، شرارت، ايجاد رعب و وحشت، رشوه‌خوارى، رابطه نامشروع و باندِ بچه دزدى بوده است.

من براى اينكه شما اميدوار و خوشحال باشيد، چند نمونه از پرونده‌هايى را كه به روش جديد بررسى شده‌اند، برايتان ذكر مى‌كنم.

در ابهر يك باند بچه دزدى به وجود آمده بود. بچه‌هاى مردم را در راه مدرسه به خانه مى‌دزديدند و مى‌بردند و به آنها تجاوز مى‌كردند و آنها را مى‌كشتند.

جنازه‌ها را هم از بين مى‌بردند.

هفته قبل، اعضاى اين باند، دستگير شدند.

حكم خداوند در باره آنها اجرا شد. هر چهار نفر اعضاى اين باند به دار آويخته شدند.

در هنگام اعدام آنها، بيست هزار نفر مردم ابهر در آنجا جمع شده بودند و اظهار خوشحالى مى‌كردند و از نظام جمهورى اسلامى، تشكر مى‌نمودند كه اين باند را كه موجب ناامنى و ناراحتىِ مردم شده بود، نابود كرد.

در سبزوار يك نزاع دسته‌جمعى صورت گرفت. صد نفر به جان هم افتادند.

در اين نزاع، از اسلحه‌هاى كلاشينكوف، ژ 3، نارنجك، و اسلحه كمرى استفاده كردند.

متأسفانه همه اين اسلحه‌ها را هم از جبهه‌ها دزديده بودند.

يك هيئت قضائى از مشهد به سبزوار رفت و در عرض ده روز به پرونده صد نفر رسيدگى نمود. از اين صد نفر، بعضى‌ها محكوم به اعدام و بعضى‌ها محكوم به زندان‌هاى دراز مدت شدند.

با رسيدگى به اين پرونده، منطقه سبزوار كاملًا آرام شد به طورى كه بعضى‌ها كه سلاح‌هايى داشتند و مخفى نموده بودند، از ترسشان توبه كردند. اسلحه‌ها را هم آوردند و تحويل دادند و از شرارت دست برداشتند.

در ملاير، عده‌اى يك باندِ فحشا درست كرده بودند و زن‌ها و بچه‌ها و مردهاى زن‌دار و بى زن را به فساد مى‌كشاندند. اعضاى اين باند هم دستگير شدند و هشت نفر از آنها با هم اعدام شدند.

در شهر ميانه، مردى يك دختر دبيرستانى را دزديده بود و او را كشته بود.

حمايت‌هايى از قاتل صورت مى‌گرفت كه پرونده‌اش به نتيجه نرسد.

به پرونده اين قاتل هم رسيدگى شد و حكم اعدامِ او صادر شد. حمايت كنندگان وقتى ديدند مسئله اعدامْ قطعى است، خودشان آمدند و طنابِ دار را كشيدند.

در هنگام اعدام اين قاتل، سى هزار نفر از مردمِ ميانه به نفعِ دولتْ تظاهرات كردند و از اعدامِ اين قاتل، اظهار رضايت نمودند.

تلگراف‌هاى تشكرِ فراوانى هم به قوه قضائيه ارسال كردند.

در جيرفت، فردِ شرورى بر طبق اعترافِ خودش، سه بار راه را بسته بود. ماشين‌ها را متوقف نموده بود. مردم را زخمى كرده و مسافران را غارت كرده بود. اين فرد هم در عرضِ چهار روز به پرونده‌اش رسيدگى شد و به دار آويخته شد. قوه قضائيه مبارزه با اين گونه باندها و جنايت‌ها را در اولويت قرار داده و با قدرت، مبارزه با آنها را دنبال مى‌كند. چند نمونه از مبارزه با آنها را هم برايتان نقل كردم.

نام کتاب : همپاى انقلاب نویسنده : موسوى اردبيلى، سيد عبدالكريم    جلد : 1  صفحه : 428
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست